فراخوان دیوارنگاری شهری برای دیواره‌های تونل‌ها منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳

فراخوان دیوارنگاری شهری برای دیواره‌های تونل‌ها منتشر شد

سازمان زیباسازی شهر تهران برای طراحی دیوارنگاری «جداره های پیشانی و ورودی های جانبی تونل ها» فراخوان داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان زیباسازی  با هدف ارتقای بصری سیما و منظر شهری، زیباسازی مسیرهای شهری و فراهم کردن زمینه ایده پردازی و خلق تجربه‌های جدید رنگی در منظر شهری، حضور موثر رنگ در فضای شهری، فرصت بروز ایده‌های خلاق و بسترسازی مناسب برای حضور فعال هنرمندان و تعامل با مردم فراخوان دیوارنگاری «جداره های پیشانی و ورودی‌های جانبی تونل ها» را منتشر کرد.

در این فراخوان، استفاده از رنگ و طرح در قالب به کارگیری سطوح رنگی در کنار هم به طوری که ترکیب‌های خلاق و چشم نواز روی جداره‌ها ایجاد شود مورد تاکید است و با توجه به مخاطب سواره و خوانش سریع این جداره‌ها از طراحان انتظار می‌رود در طراحی آثار، به هماهنگی سطوح رنگی توجه و از فرم‌ها، موتیف‌ها و عناصر تصویری پیچیده و دارای جزئیات اجتناب کنند. ضمن اینکه ایده، طرح و ترکیب‌های رنگی پیشنهادی باید از مخاطب‌پذیری بالایی برخوردار بوده و قابلیت اجرا با رنگ را داشته باشد و هنرمندان باید هر ترکیب رنگی و جانمایی های آن را در فرم جانمایی تصویری مشخص شده و با ترتیب تعیین شده چیدمان کنند.

رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفه‌ای در رویدادهای سازمان به ویژه عدم تعارض آثار با موازین اخلاقی و قانونی، الزامی است و بررسی، کارشناسی، تایید یا رد طرح‌ها به عهده اعضای هیات داوری فراخوان است.

توجه به مسائل زیست محیطی در طراحی‌ها، انتخاب مواد و مصالح و روش‌های اجرا و عملیات کارگاهی در محل اجرای آثار همچنین حضور و مشارکت مستقیم هنرمند در فرآیند اجرای اثر در فضای شهری از جمله ملزومات این فراخوان است. همچنین همه هنرمندان می‌توانند با گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی در این فراخوان شرکت کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است