قصه‌ای از «هزار و یک شب» نمایش رادیویی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱

قصه‌ای از «هزار و یک شب» نمایش رادیویی شد

مجموعه رادیویی «انبار کتاب‌های جادویی» به کارگردانی رضا عمرانی و بهرام ابراهیمی تا پایان فصل پاییز در روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، این هفته داستان «مرد ماهیگیر و دیو» از قصه‌های هزار و یک شب از مجموعه رادیویی «انبار کتاب‌های جادویی» رادیو نمایش شنیده می‌شود.

سمیرا شکوهی نویسنده مجموعه رادیویی «انبار کتاب‌های جادویی» ضمن اعلام این مطلب افزود: البته این قصه‌ها با تغییراتی همراه است که باعث غافلگیر شدن شنونده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه رادیویی «انبار کتاب های جادویی» داستان کیان و آلما دو خواهر و برادر جوان است که به اتفاق پدرومادرشان تازه به یک مجتمع مسکونی نقل مکان کرده اند. خواهر و برادر طی کنجکاوی‌های خود در محل انباری‌های مجتمع، وارد انباری می‌شوند که در آن نیمه باز بوده و ظاهرا سالهاست از آن استفاده نشده است و گمان می‌کنند انبار واحد مسکونی خودشان است بنابراین داخل آن می‌شوند و انبار را مملو از کتاب می‌یابند، آلما که بشدت به کتاب خواندن علاقه دارد کتابی را برمی‌دارد و به اتفاق کیان مشغول خواندن آن می‌شود که به یکباره هر دو وارد قصه می‌شوند و طی ماجراهایی گاه فانتزی و گاه طنز سرنوشت شخصیت‌های داستان را تغییر می‌دهند.

نویسنده مجموعه رادیویی «انبار کتاب‌های جادویی»  : کتاب‌هایی که این دوخواهر به درون آن‌ها سفر می‌کنند از معروف‌ترین آثار ادبی ایران و جهان است و هدف از این طرح تشویق شنوندگان به کتابخوانی است.

شکوهی در پایان تاکید کرد: عقیده دارم سیر و سفر در دنیای کتاب‌ها و تصور و تخیل کردن ماجراهایشان شاید یکی از لذتبخش‌ترین اتفاقات باشد.

مجموعه رادیویی «انبار کتاب‌های جادویی» با کارگردانی رضا عمرانی و بهرام ابراهیمی، تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا، افکتوری نازنین حسن پور و باهنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تا پایان فصل پاییز در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است