«مهربانو» در مرحله بازنویسی فیلمنامه است/ عاشقانه‌ای از دل تاریخ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۱

«مهربانو» در مرحله بازنویسی فیلمنامه است/ عاشقانه‌ای از دل تاریخ

شعله شریعتی که این روزها مشغول بازنویسی فیلمنامه سریال «مهربانو» است درباره مرحله تحقیق این کار تاریخی و شخصیت های آن توضیح داد.

«مهربانو» در مرحله بازنویسی فیلمنامه است/ عاشقانه ای از دل تاریخ

شعله شریعتی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره نگارش فیلمنامه سریال «مهربانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین‌کوب اینگونه توضیح داد: «مهربانو» یک داستان عاشقانه در دل اتفاقات تاریخی با تم سیاسی اجتماعی در دوران پهلوی اول است.
نویسنده «خط قرمز» در پاسخ به اینکه مراحل تحقیق این فیلمنامه تاریخی چقدر زمان برده است، گفت: طرح فیلمنامه ۱۰ سال پیش به سازمان داده شد ولی متاسفانه در آن زمان کار نشد تا اینکه سال گذشته ساخت سریال تصویب شد و ما از آن زمان تحقیق را شروع کردیم.
به گفته وی، تحقیق و نگارش فیلمنامه حدود یک سال به طول انجامید و در حال حاضر بازنویسی آن انجام می شود.
شریعتی درباره اینکه چقدر متن فیلمنامه به تاریخ وفادار بوده است، توضیح داد: در فیلمنامه از یک سری رویدادهای تاریخی و یک سری شخصیت‌ها که ریشه در تاریخ دارند و ما به ازای تاریخی دارند استفاده کردیم ولی نه به این شکل که شخصیت‌های داستان کاملا حقیقی باشند ولی به این دلیل که وقایع و رویدادهای آن زمان را مخاطب کاملا درک کند و بتوانیم خیلی دقیق در سریال منعکس کنیم نیاز به تحقیق تاریخی داشتیم.
وی تاکید کرد شخصیت خاص و حقیقی از آن زمان در سریال حضور ندارد.
شریعتی در جواب این سوال که آیا تلویزیون ملاحظاتی روی فیلمنامه داشته است، گفت: از فیلمنامه خیلی راضی بودند البته نقطه نظرهایی هم داشتند که در همان مرحله طرح، مطرح کردند. ولی مسائلی که معمولا روی کارهای تاریخی اعمال می شود شامل «مهربانو» نشد.
وی درباره اینکه چقدر احتمال می دهد مخاطب با متن ارتباط برقرار کند، بیان کرد: به نظر من مخاطب باید با اجرا ارتباط برقرار کند. ما در متن ساختارهای جذابیت را لحاظ کرده‌ایم و چون یک داستان عاشقانه در دل تاریخ و متاثر از وقایع سیاسی اجتماعی آن موقع داریم فکر می کنم پتانسیل این را دارد که مخاطب را جذب کند. ما تمام تلاش خودمان را کرده‌ایم که قصه جذاب و پرکششی باشد و ان شالله که اجرای خوبی هم داشته باشد.
نویسنده سریال «جاده چالوس» در پایان درباره کارهای جدیدش گفت: من قبل از «مهربانو» سریال «روزهای بی‌قراری» را به کارگردانی کاظم معصومی که به تازگی پخش آن از شبکه ۲ تمام شد، داشتم و پس از آن نگارش فیلمنامه «مهربانو» را شروع کردم و به دلیل آنکه «مهربانو» یک داستان تاریخی دارد و تحقیق زیادی می خواست نگارش فیلنامه‌اش کار سخت و دشواری بود به همین دلیل در حال حاضر فیلمنامه جدیدی در دست نگارش ندارم.

یاسمن رئیسی‌یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است