ویژه‌برنامه‌های محرم شبکه‌های استانی و شما اعلام شد/ توجه به نذر سلامت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۲

ویژه‌برنامه‌های محرم شبکه‌های استانی و شما اعلام شد/ توجه به نذر سلامت

نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های ماه محرم شبکه‌های استانی صداوسیما و شبکه شما روز یکشنبه 26 مرداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های ماه محرم شبکه‌های استانی صداوسیما و شبکه شما روز یکشنبه ۲۶ مردادماه در ساختمان اداری برگزار شد.

سیدعباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان ها و سید هادی شریف زاده مدیر روابط عمومی معاونت استان ها در این نشست حضور داشتند.

فاطمی رییس مرکز سیمای استان ها در تشریح ویژه برنامه های ماه محرم سیمای استان ها عنوان کرد: در ابتدا سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان را به کشور تبریک می گویم. در گذشته شبکه های ملی بخش عمده ای از آنتن خود را به برنامه های ماه محرم اختصاص می دادند اما امسال به دلیل شیوع کرونا شکل کار تغییر می کند و ما باید برنامه ریزی متفاوتی داشته باشیم.

وی افزود: از دو ماه قبل شروع به برنامه ریزی کرده ایم و برنامه های مختلفی را برای این ایام با توجه به شیوع کرونا تدارک دیده ایم. در این راه با نهادها و موسسه های مختلف و هیات های بزرگ برای برنامه ها صحبت کرده ایم. ما تجربه موفقی در زمان شب های قدر داشتیم به همین دلیل مراکز استان ها ماموریت پیدا کرده اند که به بانک اطلاعاتی هیات ها دسترسی پیدا کنند تا بتوانیم برنامه ها را به بهتربن وجه و با رعایت پروتکل های بهداشتی از شبکه های استانی روی آنتن ببریم.

این مدیر تلویزیونی تاکید کرد: تلاش می کنیم مردم نذورات خود را به سمت بسته های فرهنگی، بهداشتی و سلامت محور تغییر بدهند و به همین منظور پویش همدلی و ایثار حسینی و من حسینی هستم و هر خانه یک حسینه را با اهداف مختلف راه اندازی کرده ایم.

رییس مرکز سیمای استان ها عنوان کرد: ما برای پخش برنامه ها از آرشیو نیز استفاده می کنیم و برنامه های مختلف را پس از بازبینی روی آنتن می بریم. همچنین قصد داریم تا هیات های بزرگ مذهبی، پیرغلامان و مداحان را به مردم معرفی کنیم و پشت صحنه فعالیت آن ها را به نمایش بگذاریم. همچنین از فضای مجازی و واحد شعر و موسیقی معاونت استان ها نیز کمک خواهیم گرفت.

فاطمی افزود: همچنین تلاش کرده ایم که امسال به صورت ویژه به موضوع دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت بپردازیم. مراکز استان هایی مانند خوزستان، کرمانشاه و… قصد دارند به صورت ویژه به موصوع دفاع مقدس بپردازند و در اختیار دیگر شبکه های نیز قرار بدهند. ۱۳۳ مستند درباره دفاع از حرم در کنداکتور پخش داریم و پخش آن ها محدود به ماه محرم و صفر نیست. امسال به یاد شهید سلیمانی ما سبک و سیره زندگی این بزرگوار را مورد توجه قرار می دهیم و هفته اول ماه محرم به امر به معروف و نماز ظهر عاشورا توجه داریم. تلاش می کنیم در شبکه های استانی به ویژه استان هایی که اهل سنت وجود دارند به سنت های امام حسین بپردازیم و در این راه مستندها و برنامه هایی تولید شده است. همچنین از جهادگران نیز تجلیل می کنیم.

وی تاکید کرد: ۱۰ سریال و مستندهای تلویزیونی که حدود ۲۸۴ قسمت می شود برای ماه محرم پیش بینی شده است. شبکه زنجان برای اولین بار سریال شهر بیدار را که تولید ۱۰ سال قبل است، پخش می کند. سریال اکسیر با موضوع معضلات اجتماعی در ۱۸ قسمت ۴۵ دقیقه تولید شده مرکز استان زنجان است که امسال روی آنتن شبکه شما می رود. سریال سرزده محصول خراسان رضوی است که از شبکه یک پخش می شود. ما امسال چند مستند فاخر را برای اولین بار از شبکه شما و سپس از دیگر شبکه ها پخش می کنیم. میراث ناملموس و مکتوبات نام ۲ مستند است که در یزد کار شده است. مستند زیارت از مرکز مهاباد با موضوع زیارت اهالی اهل سنت و رفتن آن ها به کربلا روی آنتن می رود. مستند محرم در ۱۳ قسمت در زنجان کار شده و به پخش می رسد. مستندهای مختلفی در شهرهای مختلف با موضوعات متفاوت و جذاب کار شده است که به ترتیب روی آنتن می روند.

رییس مرکز سیمای استان ها با اشاره به این ۱۲۷ ویژه برنامه برای ماه محرم تدارک دیدا شده است، گفت: شبکه شما ۴۸ برنامه در این ایام دارد. ما همچنین در برخی از شبکه های استانی سریال هایی را که ویژه ماه محرم بوده و قبلا پخش شده است، با مناسب سازی کیفیت روی آنتن می بریم که از آن جمله می توان به سریال های شب دهم، پریدخت، مختارنامه و نسخه سینمایی آن و…..اشاره کرد. ما ۶۰ عنوان برنامه برای این ماه تدارک دیده ایم که امیدواریم خلا حضور مردم در مراسم را پر کند. برای برخی از استان ها اگر کرونا بگذارد مراسم ها پوشش میدانی داده می شود.

به گفته فاطمی، همزمان با ۱۰۰ سالگی شهادت سردار سنجرخان، سریال سنجرخان در ماه محرم و در استان کردستان با پایان پیش تولید در محرم کلید می خورد.

وی ادامه داد: پوشش دادن برنامه هایی که دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا نکنند ما نیز برنامه های آن را پخش نخواهیم کرد. برای استان هایی با وضعیت سفید و زرد کرونایی برنامه های متناسب با وضعیت را داریم و برای استان های وضعیت قرمز مراسم بدون حضور جمعیت پوشش داده می شود. امیدوارم با دعای اهل بیت درد و رنج از این ملت فاصله بگیرد.

رییس مرکز سیمای استان ها درباره سریال های تدارک دیده شده در شبکه های استانی بیان کرد: سریال جلال حدود یک ماه است که تصویربرداری خود را آغاز کرده است. یک سریال را در همدان در مرحله پیش تولید داریم که موضوع آن جهش تولید است. سریال شهید شهریاری مراحل پایانی پیش تولید خود را سپری می کند که امیدواریم به زودی بتوانیم تصویربرداری آن را آغاز کنیم‌. سریال تقدیر نیز که قرار است در خراسان رضوی ساخته شود که احتمالا به زودی تصویربرداری آن آغاز می شود.

فاطمی درباره شعار هر خانه یک حسینیه گفت: درباره این شعار باید بگویم هر خانواده یک حسینیه است. به عنوان مثال مراسم شیرخوارگان حسینی با ۸ خانواده در شبکه های استانی همزمان برگزار می شود. ما در موج اول کرونا با راه اندازی پویش ها و نمایش برنامه های مختلف توانستیم مردم را در خانه نگه داریم. امسال ما تلاش می کنیم جای هیات هایی را که در گذشته در خیابان ها برپا می شدند، در شبکه های مختلف نمایش بدهیم‌.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: از توجه اهالی رسانه به این شبکه تشکر می کنم و امیدوارم دعای خیر امام حسین نصیب ما بشود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است