برپایی نمایشگاهی با نامی عجیب در گالری محسن | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۰

برپایی نمایشگاهی با نامی عجیب در گالری محسن

مجموعه «نمایش دونفره‌ی نقاشی‌های ایمان ابراهیم‌پور و میلاد جهانگیری» از تاریخ 24 مرداد تا 12 شهریورماه در گالری محسن (منفی یک) برپا است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی صبا، مجموعه «نمایش دونفره‌ی نقاشی‌های ایمان ابراهیم‌پور و میلاد جهانگیری» از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۱۲ شهریورماه در گالری محسن (منفی یک) برگزار است.

در بیانیه این نمایشگاه دو نفره نوشته شده است: « «نمایش دونفره‌ی نقاشی‌های ایمان ابراهیم‌پور و میلاد جهانگیری» نمود هم­نشینی ایده‌‌ها میان یک نسل جوان است. در نقاشی‌های ایمان ابراهیم‌پور آهنگ زمان کند پیش می‌رود و با تلقی مرسوم متفاوت است، بُعد تداوم و پیوستگی زمان عقیم شده و درعوض خاطره‌ یا حافظه‌ جمعی بارور شده است. در دنیای تصویری پر جزئیات او رنگ‌ها و فرم‌ها آزادانه به قلمروی هم سرک می‌کشند و بی‌پروا گیاهان به همه‌جا ریشه می‌دوانند؛ زمان، زبان به دهن گرفته و طبیعت بی‌وقفه در حال تخریب و تکثیر خود است.

ایمان ابراهیم‌پور با مشاهده و الهام از رفتارِ یکسره در حرکتِ طبیعت، تصویری را با رنگ‌گذاری خلق، و همان را با رنگ‌تراشی مخدوش می‌کند. در این رفتار نقاشانه‌ او هرلایه، حیات خود را از دفن لایه‌ مادر می‌گیرد و بقا از آنِ لایه‌ی غالبِ آخر می‌شود. مرداب‌ها، جنگل‌های بکر، دشت‌های فراخ و هر طبیعت رونده‌ای از مناظر محبوب ابراهیم‌پور برای نمایش چرخه‌ حیات است. یکی از ویژگی‌های مشترک میان این نقاشی‌ها حضور فیگورهای بدوی و بدن‌هایی نیمه در لابه‌لای جزئیات تصویر است که ایده‌ی شخصیت‌های اسطوره‌ای یا تاریخ هنری را به ذهن می‌رساند.

میلاد جهانگیری نقاش وضعیت‌های‌ حیرت و استیصال بشر است. او فیگورهایی سرگردان را در دل طبیعتی موهوم به تصویر می‌کشد تا دورنماهایی معماگونه از شرایط بعد از بحران بسازد. رنگ‌های پریده و بی‌جان در بعضی آثار و نمایش کنتراست شدید رنگ در بخش دیگر، دو روی سکه‌ دنیای تصویری جهانگیری است. او انسان را با فضاهای مخوف و بکر در طبیعت همنشین می‌کند تا بر نمایش درماندگی بشر بیافزاید و آفریننده مناظری شود که با وضعیت هراسان امروزی خوانایی دارد. جهانگیری در شیوه‌ رنگ‌گذاری و نمایش بعضی صحنه‌ها از یک تکنیک نورگذران یا شفاف استفاده کرده، به ‌طوری ‌که پرده‌ی پیشین روایت را می‌شود یکجا با اتمام آن دید.»

مجموعه «نمایش دونفره‌ی نقاشی‌های ایمان ابراهیم‌پور و میلاد جهانگیری» از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۱۲ شهریورماه در گالری محسن (منفی یک) به نشانی تهران، ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است