انتشار خودزندگی‌نامه ولادیمیر نابوکوف/ نویسنده اعتراف می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۶

انتشار خودزندگی‌نامه ولادیمیر نابوکوف/ نویسنده اعتراف می‌کند

خودزندگی‌نامه بازنویسی شده ولادیمیر نابوکوف با عنوان «حرف بزن، خاطره» از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار صبا، ولادیمیر نابوکوف نویسنده، نظریه پرداز و پروانه شناس از بزرگان ادبیات روسی است که او را از مهمترین نویسندگان قرن بیستم برمی شمارند و اثر او با عنوان «حرف بزن، خاطره» اثری منحصر به فرد در اتوبیوگرافی نویسی محسوب می شود که روایت زندگی و جهان این نویسنده از سال ۱۹۰۳ تا ۱۹۴۰ است. روایتی از خوشی ها و روزهای انقلاب، مهاجرت، عشق و کشف مدام ادبیات. اثری که نشان دهنده تبحر نویسنده اش در روایت خود و ساختن و گذاشتن آینه ای مقابل خود است.

نابوکوف برای نخستین بار این کتاب را در سال ۱۹۵۱ منتشر کرد اما در سال ۱۹۶۶ بخش هایی به آن افزود که نسخه فارسی ترجمه آن است. اهمیت این کتاب در بین آثار این نویسنده و کتاب هایی این چنین، به قدری است که بارها و بارها در آنتولوژی های ادبی از آن یاد شده است و در کتاب های نظری نقد به آن ارجاع داده اند.

این کتاب، قصه جوانی مردی اشراف زاده است که شاهد بزرگتر شدن جهان است و با نثری آهنگین و روایتی توصیفی، مخاطب خود را دچار گذشته ای دور می کند.

کتاب «حرف بزن، خاطره» به نوعی بر دوش کشیدن یک تاریخ شخصی است و  ولادیمیر نابوکوف نویسنده آن نیز در این کتاب گویی مقابل چشم مخاطب نشسته و مشغول اعتراف به زندگی است.

این کتاب با ترجمه خاطره کردکریمی در شمارگان هزار نسخه از سوی نشر چشمه منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است