«گورشاه» ترسناک نیست فانتزی و حماسی است/ نگارش رمانی درباره خفاش‌شب | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۲
سیامک گلشیری در گفتگو با صبا:

«گورشاه» ترسناک نیست فانتزی و حماسی است/ نگارش رمانی درباره خفاش‌شب

سیامک گلشیری نویسنده مجموعه کتاب‌های «خون‌آشام» درباره فضای تازه‌ترین مجموعه داستان خود با نام «گورشاه» توضیح داد.
سیامک گلشیری نویسنده مجموعه کتاب «گورشاه» که جلد اول آن «دختر گمشده» نام دارد و دومین جلد آن با نام «به سوی قلمروی شاه یوناس» به تازگی از سوی انتشارات افق منتشر شده است، درباره حال و هوای این مجموعه کتاب به خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا توضیح داد: این کتاب قصه یک پسر نوجوان به نام نیما است که یک نیمه شب به سراغ نویسنده مجموعه داستان‌های «خون‌آشام» می‌رود و داستان عجیبی را درباره گم شدن خواهر خود برای آن نویسنده تعریف می‌کند.
وی افزود: نویسنده با اینکه داستان پسربچه را باور نکرده است اما به او قول می‌دهد این اتفاق را پیگیری کند و به خانه آن‌ها که مکان گم شدن خواهر نیماست، برود. وقتی به خانه نیما می‌رود با اینکه با جای خالی دختر و حال خراب خانواده مواجه می‌شود اما همچنان قصه عجیب نیما را باور نمی‌کند تا اینکه به شکل عجیبی با مردی روبه رو می‌شود که به نظر سن بالایی دارد و او نیز دختر خود را در آن خانه گم کرده است، اما این مرد زمانی دختر خود را در این خانه گم کرده که کسی ساکن آن خانه نبوده است. همه این اتفاقات باعث می‌شود که نویسنده درگیر این ماجرای پیچیده شود.
نویسنده «داستان انتقام» درباره ژانر و فضای «گورشاه» عنوان کرد: کتاب از فضای تهران وارد یک فضای فانتزی می‌شود به همین دلیل اعتقادی به قرار دادن کتاب در مجموعه کتاب‌های ترسناک ندارم با اینکه خوانندگان رمان آن را حتی ترسناک‌تر از «خون‌آشام»ها می‌دانند اما این کتاب از نگاه من مجموعه‌ای فانتزی، تخیلی و حماسی است.
«گورشاه» چهارگانه شده است
این نویسنده درباره ادامه مجموعه «گورشاه» گفت: من نزدیک چهار سال است که در حال نگارش این مجموعه هستم. جلد سوم آن به پایان رسیده است و آن را تحویل انتشارات افق داده‌ام و درحال حاضر مشغول نگارش جلد چهارم آن هستم که تقریبا نیمی از آن را نوشته‌ام. ابتدا تصور من بر این بود که این مجموعه شامل پنج کتاب می‌شود اما الان فکر می‌کنم که این مجموعه یک چهارگانه باشد و تلاش هم بر این است که هر جلد با فاصله کمی نسبت به جلد پیشین به دست مخاطب برسد.
وی افزود: برای فروش جلد دوم این مجموعه نگران بودم زیرا مخاطبانی که «دختر گمشده» را خوانده بودند منتظر ادامه رمان بودند و همین باعث شد رمان در این شرایط سخت کرونایی منتشر شود. برنامه مشخصی برای زمان انتشار جلد سوم نداریم اما در صورت پایدار شدن شرایط بیماری کرونا و وجود یک فضای مناسب، جلد سوم احتمالا پایان امسال و یا در نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده منتشر می‌شود.
کتابی درباره خفاش شب تهران
نویسنده «خانه‌ای در تاریکی» درباره دیگر کتاب‌های جدید خود توضیح داد: آخرین مجموعه کتاب بزرگسال من «میدان ونک، یازده و پنج دقیقه» است که در نشر چشمه منتشر شد وکتاب بعدی من که احتمالا اواخر امسال از همین نشر وارد بازار کتاب می‌شود، رمانی به نام «خفاش شب» است که برگرفته از داستان رضا خوش‌رو خفاش شب‌‌های تهران و قتل‌هایی است که در تابستان سال ۱۳۷۶ به دست او اتفاق افتاد.
این نویسنده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در این روزهای کرونازده فروش کتاب به شدت افت کرده است، بیان کرد: در این روزهایی که وضع اقتصادی مردم بسیار بد و اسف‌بار است چرا مردم باید کتاب بخرند؟ پیش از این بیماری و این شرایط کتاب‌ها روی پیشخوان کتابفروشی‌ها خریده نمی‌شد چه برسد به الان که روز به روز و لحظه به لحظه اجناس مورد نیاز برای زندگی و حیات مردم گران‌تر می‌شوند. با این شرایط و وضعیت نباید توقع داشته باشیم که مردم کتاب بخرند!
وی افزود: در فروشگاه‌ها قیمت اجناس ثانیه به ثانیه تغییر می‌کند و هیچ نظارتی نیز روی این تغییر قیمت‌ها وجود ندارد. پس نباید از بسته شدن کتابفروشی‌ها تعجب کنیم زیرا ناشران نیز مجبور به افزایش قیمت کتاب‌ها می‌شوند آن هم به این دلیل که هزینه‌های تولید کتاب بسیار افزایش پیدا کرده است اما باز هم بعضی ناشران بزرگ سعی کرده‌اند که قیمت کتاب را کنترل کنند.
این نویسنده در پایان تاکید کرد: الان در این روزها و در این شرایط تنها اتفاقی که باعث می‌شود کمی حال خوش داشته باشم نگارش رمانم و کلاس‌های آنلاینم است و امیدوارم این روزها زودتر سپری شوند.
فاطمه شوقی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است