مروری بر دوران قاجار با نقاشی‌های مدرن «اندرونی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳

مروری بر دوران قاجار با نقاشی‌های مدرن «اندرونی»

نمایشگاه نوشین ایپکچی با عنوان «اندرونی» از تاریخ 24 مرداد تا 26 شهریورماه در گالری شیرین برگزار است.

به گزارش صبا، نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی نوشین ایپکچی با عنوان «اندرونی» از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۲۶ شهریورماه در گالری شیرین برپا است.

این هنرمند در بیانیه نمایشگاه خود آورده است: «در دوران کودکی وقتی مادر و مادربزرگ و بزرگترها برایمان قصه‌هایی از قدیم تعریف می‌کردند گویی که خودم در همان دوران به سر می‌بردم. برای من این قصه رنگ و بو خاص خودش را داشت و از همان قصه‌ها برای خودم داستان جدیدی هم می‌ساختم. گویی که این تصاویر در ذهن و خیال من نقاشی شده است.»

این نمایشگاه شامل ۱۸ اثر از  مجموعه جدید او به نام «اندرونی» است که مروری به خاطرات گذشته دارد. این مجموعه رنگ روغن روی بوم تداعی کننده فرهنگ و سنت ایران قدیم است که مفهوم بسیار گویایی دارد. گویی که مروری به گذشته‌ها و دوران قاجار داشتیم در عین حال در  نقاشی‌های نوشین یک رنگی از مدرنیته دیده می‌شود. بدین معنا که گذشته را به حال مرتبط می کند.

نوشین ایپکچی متولد ۱۳۲۱ در تهـران تاکنون نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی در خارج و داخل ایران داشته است. بـرخـی از نـمایـشگاه‌های گزیده او شامل نمایـشگاه گروهی در لیسبون پـرتـغال ۱۳۹۶، نمایشگاه انفرادی در گالری گلستان، نـمایشگاه انفرادی در گالری شیرین ۱۳۸۵، نمایشگاه انفرادی گالری آرت سنتر ۱۳۸۹ است. همچنین ایپکچی در حال حاضر در تهران، ایران فعالیت و زندگی می‌کند.

نمایشگاه «اندرونی» از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۲۶ شهریور در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک ۵ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است