آخرین وضعیت شیرمحمد اسپندار نوازنده بزرگ ساز دونلی در بستر بیماری | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۶
حسین مسگرانی به صبا گفت:

آخرین وضعیت شیرمحمد اسپندار نوازنده بزرگ ساز دونلی در بستر بیماری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از آخرین وضعیت جسمانی شیرمحمد اسپندار از نوازندگان برجسته ساز دونلی سخن گفت.

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار موسیقی صبا درباره آخرین وضعیت جسمانی شیرمحمد اسپندار چهره نام‌آشنای موسیقی نواحی ایران و از نوازندگان برجسته ساز دونلی توضیح داد: من پیش از شیوع ویروس کرونا یعنی پیش از بهمن ماه برای عیادت به منزل ایشان رفتم و هرچند وقت یکبار با خود ایشان و پسرانشان تلفنی صحبت می‌کنم و جویای احوال می‌شوم.

وی ادامه داد: سن ایشان روی ۹۰ سال است و کهولت سن دارند. همچنین متاسفانه به دلیل کهولت سن از بیماری‌های دیگری نیز رنج می‌برد و نیاز به مراقب شدید توسط خانواده خود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما توصیه کرده‌ایم که روسای ارشاد در شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر به دیدن این استاد موسیقی بروند و احوالپرسی بکنند.

مسگرانی افزود: شب گذشته نیز من با رییس اداره ارشاد ایرانشهر تماس گرفتم و از وضعیت ایشان پرسیدم که جواب داد ایشان در بستر بیماری هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه استاد اسپندار دارای بیمه تکمیلی و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت است، بیان کرد: حقوق و خدمات بیمه‌ای ایشان سرجای خود است و من هم به پسران ایشان گفته‌ام اگر کمکی خواستند به ما اطلاع بدهند.

شیرمحمد اسپندار نوازنده برجسته ساز «دونلی» است که در سال ۱۳۱۰ هجری خورشیدی در بمپور بلوچستان متولد شد.

وی موفق به کسب دکتری افتخاری موسیقی سنتی از کشور فرانسه شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است