عکس‌های پائولا برونشتاین از روهینگیا در «هشت چشمه کاشان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴

عکس‌های پائولا برونشتاین از روهینگیا در «هشت چشمه کاشان»

فضای هنری نگارخانه «هشت‌ چشمه کاشان» این روزها میزبان عکس‌های عکاسِ بین‌المللی برنده وردپرس فتو است.

به گزارش صبا، فضای هنری نگارخانه «هشت‌ چشمه کاشان» این روزها میزبان عکس‌های پائولا برونشتاین عکاسِ بین‌المللی برنده وردپرس فتو است.

حسن‌ روشن‌بخت مدیر نگارخانه «هشت‌چشمه کاشان» با اعلام خبر فوق گفت: عنوان این نمایشگاه روهینگیا است و شامل ۲۸ اثر از عکس‌های پائولا برونشتاین است که وی در بازه سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ از پناهندگان مسلمان روهینگیایی میانمار، در میانمار و پناهگاه‌های بنگلادش گرفته است.

وی افزود: خانم برونشتاین عکاس خبری فتوژورنالیست است. عکس‌های مجموعه بیانگرِ زندگی سخت و شرایطِ اندوه‌گینی‌ است که بر مسلمانانِ روهینگیا تحمیل شده‌ است. عکاس سعی دارد تا با به تصویر کشیدنِ درد و رنجِ حاکم، توجه جامعه جهانی را به این موضوع جلب کند.

مدیر نگارخانه «هشت‌چشمه کاشان» بیان کرد: پائولا برونشتاین که ششمین دهه زندگی اش را پشت سر می‌گذارد در سال ۲۰۱۷ جایزه وردپرس‌فتو را از آن خود کرده و همچنین در سال ۲۰۱۱ نامزد نهایی دریافت جایزه پولیتزر بوده‌ است. برونشتاین که در حال حاضر با گتی‌ایمیجز کار می‌کند سال‌های زیادی را در افغانستان گذرانده و به پوشش حواشی جنگ در این کشور پرداخته و کتابی را نیز تحت عنوان «افغانستان بین ترس و امید» در سال ۲۰۱۶ به چاپ رسانده است.

نمایشگاه حاضر، سومین نمایشگاه بین‌اللمللی و هفتمین نمایشگاه هشت‌چشمه کاشان است.

این مرکز فرهنگی با همت حسین فرمانی و همراهی حسن روشن‌بخت و حسین روشن‌بخت، در تاریخ ۲۴ خرداد ماه سال ۹۸ آغاز به کار کرد.

حسین فرمانی مجموعه‌دار معروف ایرانی و موسس گروه فرمانی و جوایز معتبر بین‌المللی نظیر Lucie  ،IPA و بنیانگذار بنیاد لوسی‌ است و پیش از این مجموعه فرهنگی «خانه استیو» را نیز در کاشان راه‌اندازی کرده است.

در طراحی فضای هشت‌چشمه نیز به‌سانِ خانه‌ استیو سعی شده با حفظ اصالت بنا، ترکیب خوشایندی از عناصر معماری سنتی ایران با المان‌های معماری مدرن به دست آید.

حسین فرمانی این مراکز را با هدفِ کمک به جوانانِ هنرمند و مستعد ایرانی و کاشانی و آشنایی آنان با آثار هنری روز دنیا ایجاد کرده است.

فضای هنری هشت‌چشمه، در کاشان، خیابان ملافتح‌الله، کوچه مفسر پنجم، پلاک ۴۴ واقع شده و همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای هنر دوستان است.

نمایشگاه روهینگیا همه روزه تا سیزدهم شهریور دایر خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است