جایزه «کتاب‌ها برای صلح» ۱۲ سپتامبر به لوریس چکناواریان اهدا می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰

جایزه «کتاب‌ها برای صلح» ۱۲ سپتامبر به لوریس چکناواریان اهدا می‌شود

جايزه ويژه سال 2020 The Books for Peace Award به لوريس چکناواريان سفیر «هنر برای صلح» و سفیر صلح ایران اهدا خواهد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و روابط بین‌الملل جشنواره «هنر برای صلح»، کمیسیون «کتاب‌ها برای صلح» به اتفاق آرا، لوریس چکناواریان را شایسته دریافت جایزه ویژه سال ۲۰۲۰ این کمیسیون دانستند و این جایزه ۱۲ سپتامبر سال جاری به او اهدا خواهد شد.

کمیسیون «کتاب‌ها برای صلح» که از سازمان‌های همکار سازمان جهانی یونسکو محسوب می‌شود و مقر آن در رم ایتالیا واقع است، از چندین سازمان غیر دولتی کشورهای مختلف تشکیل شده است که با سازمان یونسکو در زمینه گسترش فرهنگ صلح همکاری می‌کند.

این کمیسیون پس از بررسی معرفی‌نامه و سوابق لوریس چکناواریان موسیقیدان ایرانی – ارمنی دارنده نشان عالی هنر برای صلح که سال‌ها با هنرش فعالیت‌هایی خیرخواهانه و بشردوستانه برای گسترش فرهنگ صلح انجام داده است، به اتفاق آرا چکناواریان را شایسته دریافت این جایزه تشخیص دادند و این جایزه ۱۲ سپتامبر در مراسم ویژه این کمیسیون به این هنرمند پیشکسوت اهدا خواهد شد.

لوریس چکناواریان که از مفاخر موسیقی ایران و جهان به شمار می‌رود، در سال ۲۰۱۴ دو کنسرت را برای کمک به آسیب دیدگان زلزله بم در فرانسه و همچنین کنسرت‌هایی را در ایران و امریکا برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان محک رهبری کرده است و جشنواره «هنر برای صلح» ایران که جایزه ویژه سال ۲۰۱۹ این کمیسیون را دریافت کرده، در خرداد ماه سال جاری این هنرمند پیشکسوت ایرانی را برای دریافت جایزه سال ۲۰۲۰ به این کمیسیون معرفی کرده بود.

The Books for Peace Award جایزه‌ای است به یاد خاویر والدز روزنامه‌نگار مشهور مکزیکی که در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مکزیک به قتل رسید، این جایزه از سال ۲۰۱۷ ، از سوی کمیسیون ویژه این جایزه، هر سال به افراد و گروه‌هایی که در زمینه گسترش فرهنگ صلح، فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه فعالیت می‌کنند اهدا می‌شود.

لوریس چکناواریان سال گذشته نیز یکی از نشان‌های عالی هنر برای صلح هفتمین دوره این جشنواره را دریافت کرده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است