پژوهش‌هایم به «موسیقی و نظامی گنجوی» رسید/ ناگزیر از برپایی کلاس آنلانیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۶
مجید کیانی در گفتگو با صبا:

پژوهش‌هایم به «موسیقی و نظامی گنجوی» رسید/ ناگزیر از برپایی کلاس آنلانیم

مجید کیانی از انتشار بیست و پنجمین مجموعه پژوهشی خود با عنوان «موسیقی و نظامی گنجوی» خبر داد.

مجید کیانی نوازنده پیشکسوت سنتور در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: بیست و پنجمین مجموعه پژوهشی من که به شناخت هنر موسیقی اختصاص دارد با عنوان «موسیقی و نظامی گنجوی» در مراحل نهایی قرار دارد که به زودی نشست پژوهشی این مجموعه را برگزار می کنم و بعد از آن این مجموعه به صورت مقاله و دی وی دی منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

این نوازنده با اشاره به اینکه این مجموعه های پژوهشی ادامه دار خواهد بود، تاکید کرد: این مجموعه ها براساس نیاز جامعه هنری گردآوری می شود که مجموعه «موسیقی و نظامی گنجوی» درباره پنج داستان گنجوی و ارتباط آن با موسیقی است. همچنین این مجموعه ها به ارتباط موسیقی و معماری، موسیقی و خوشنویسی و…اختصاص دارد.

وی در ادامه درباره کلاس های آنلاین خاطرنشان کرد: به نظر من این کلاس ها در این شرایط خیلی مفید است زیرا هنرجویان هم آموزش می بینند و هم از ابتلا به بیماری دور هستند. همچنین این کلاس ها به نفع هنرجویان در شهرهای دیگر است و استادان می توانند در کلاس های آنلاین برای این هنرجویان هم مفید باشند.

این نوازنده سنتور با اشاره به اینکه برگزاری کنسرت در شرایط کرونا اصلا عاقلانه نیست، افزود: به نظر من تا زمانیکه شرایط به وضعیت سفید بازنگردد نباید هیچ کنسرتی برگزار شود زیرا اگر یک نفر مبتلا باشد می تواند چندین نفر را بیمار کند پس در شرایط فعلی بهترین گزینه برگزاری کنسرت آنلاین است و من مطئن هستم هیچ یک از مخاطبان با توجه به همه گیری این بیماری در سالن های برگزاری کنسرت حضور پیدا نمی کنند.

وی در پایان گفت: من تمامی کنسرت های پژوهشی که مدتی است برای آن ها برنامه ریزی کردم به بعد از ایام کرونا موکول می کنم زیرا سلامتی مخاطبان از هر چیزی برای من با اهمیت تر است.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است