دیداری که ناخواسته پای «بلاّ جرمانیا» را به گذشته‌ باز می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
معرفی کتاب؛

دیداری که ناخواسته پای «بلاّ جرمانیا» را به گذشته‌ باز می‌کند

کتاب «بلاّ جرمانیا» نوشته دانیل شپک و با ترجمه حسین تهرانی روایتی از سه نسل از یک خانواده آلمانی‌ـ ایتالیایی او سوی نشر ثالث در اختیار نخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «بلا جرمانیا» نوشته دانیل شپک و با ترجمه حسین تهرانی به تازگی در نشر ثالث به چاپ رسیده است.

«بلاّ جرمانیا» نخستین رمانی‌ست که از دانیل پشک با ترجمه حسین تهرانی مترجم مطرح آثار ادبیات داستانی که پیش‌تر رمان «چشم شب» و «مردی به نام اوه» را از او خوانده‌ایم، به زبان فارسی برگردانده شده است.

این رمان درباره گذشته بانوی جوانی است که بعد از سال‌ها پدربزرگ نادیده‌اش در زندگی او حضور پیدا می‌کند. دیداری که ناخواسته پای او را به گذشته‌ای باز می‌کند که او تمایلی به مواجه با آن نداشته است. با این حال این ماجرا آن قدر جذاب است که او را با خود می‌کشاند و جزوی از زندگی اش می‌شود.

«بلاّ جرمانیا» درباره بازی زندگی و سرنوشتی است که رشته‌اش در جایی دیگر قرار دارد و گویی چیزی قهرمان داستان را انتخاب کرده تا به آرزوهایش رنگ واقعیت ببخشد و قهرمان داستان تنها و تنها جزئی از یک بزرگ‌تر است: «زندگی ما فقط به خودمان تعلق ندارد. ساکنان خانه‌ای که آن را «من» می‌نامیم، کسانی هستند که قبل از ما به دنیا آمدند. آثارشان در روحمان نقش بسته است. سرگذشت آن‌ها ما را آن چیزی می‌کند که هستیم.»

«بلاّ جرمانیا» طی کوتاه زمانی از انتشارش موفق شده به رکورد هشتادوپنج هفته پرفروش بودن برسد اما این تمام موفقیت‌های این رمان نیست و شبکه آلمانی ZDF (شبکۀ دو آلمان) از روی این اثر، یک سریال سه قسمتی ساخته است. اثری که تقدیم شده به تمام کسانی که کشورشان را ترک کردند و داستان‌هایشان را با خود بردند.

این رمان روایتی فوق‌‏العاده از سه نسل از یک خانواده آلمانی‌ـ ایتالیایی است.

«مونیخ، ۲۰۱۴: یولیا، طراح مُد، در آستانهٔ موفقیت ناگهان با مردی به نام وینسنت روبرو می‌شود که ادعا می‌کند پدربزرگش است. این رویایی زندگی او را از تعادل خارج می‌کند. میلان، ۱۹۵۴: وینسنتِ جوان برای یک مأموریت کاری از مونیخ حرکت می‌‏کند و خودش را از طریق برِنر به میلان می‌‏رساند. آن‏جا مسحور ایتالیا می‏شود و با جولیتا برخورد می‌‏کند. عشق در نگاه اول. ولی قول دختر را به دیگری داده‌‏اند.»

از متن کتاب: «هر چه سریع‌تر برانی، کنترلت کم‌تر می‌شود. بنابراین فرمان را محکم می‌چسبی و چشمانت را باز نگه می‌داری، چون به زندگی وابسته‌ای، زندگی‌ات را ساخته‌ای، برای آن برنامه‌ها داری. تو اتفاقی این‌جا نیستی، کاری برای انجام دادن داری، وظیفه‌ای داری، تقدیری.»

کتاب «بلاّ جرمانیا» نوشته دانیل شپک و با ترجمه حسین تهرانی در ۷۳۶ صفحه و با قیمت ۹۸ هزار تومان از سوی نشر ثالث در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است