امیر جدیدی طبیعت بی‌جان را نقاشی کرد/ مُنوتایپ در «نور بر تاریکی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۷

امیر جدیدی طبیعت بی‌جان را نقاشی کرد/ مُنوتایپ در «نور بر تاریکی»

نمایشگاه «نور بر تاریکی» از تاریخ 24 مرداد تا 14 شهریورماه در تالار این/جا برگزار است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه انفرادی امیر جدیدی با عنوان «نور بر تاریکی» از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۱۴ شهریورماه در تالار این/جا برپا می‌شود.

امیر جدیدی در بیانیه نمایشگاه نقاشی های خود نوشته است:«نور بر تاریکی! این تصاویر حاصل سه ساحت است: نقاش، تابلو و مدل. اکنون در اینجا شما شاهد یکی از آن‌ها هستید، که با فاصله‌ای آن دو دیگری را نیز شامل می‌شود. امید دارم  آن ‌چنان که در حال از دستاورد گذشتگان بهره‌ای دارند, در آینده نیز مسیر زمان را تاب آورند، همچو نوری که در تاریکی می‌درخشد و تاریکی آن را درنیافته است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تکه‌ای نان، چند ظرف آشپزخانه، فنجان و یک لیموی خشک شده کنار بطری‌ها، همگی موضوعاتی ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسند. امیر جدیدی نقاشی است که با تمرکز بر ژانر طبیعت بی‌جان و محدود کردن موضوع آثارش امکانات بیانیِ ویژه‌ای را در قالب بازنمایی در برابر ما گسترده است. او در تلاش برای خلق تابلو، پنجره‌ای رو به چیزی فراتر از موضوعات ساده و آشنا می‌گشاید. جهان بینی او بر پایه نوعی بازنمایی عینی است که ردپایی از دستاوردهای تاریخ نقاشی نیز در آن بازیافتنی است. در آثار طراحی نیز جلوه‌ای از حضور نور در فضای تاریک را می‌توان به تماشا نشست. این به ‌ویژه وقتی نمایان‌تر می‌شود که هنرمند به سراغ اسلوب کم‌تر شناخته شده‌ی مُنوتایپ می‌رود. این روش که به نقاشانه‌ترین تکنیک چاپ دستی معروف است در دسته‌بندی‌ها میان رسانه‌های نقاشی، طراحی، عکاسی و چاپ دستی قرار می‌گیرد.»

نمایشگاه «نور بر تاریکی» از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۱۴ شهریورماه در تالار این/جا به نشانی تهران، ﺧﯾﺎﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای ‌شیرازی، شماره ۹۵ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است