آنتن رسانه ملی در اختیار هیات‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند قرار نمی‌گیرد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی معاون صدا در ارتباط زنده تصویری با تمامی مدیران گروه‌های شبکه‌های رادیویی از جمله رادیو معارف در قم، رادیو نمایش در میدان ارگ، ساختمان پخش جدید و ساختمان شهدای رادیو به توضیح مباحثی درباره شرایط خاص کشور و رسالت رادیو پرداخت.

او در این ارتباط‌ها گفت: برگزاری مراسم محرم با رعایت دقیق تمام دستورات بهداشتی الزامی است و در این راستا نیز بسیاری از هیات های عزاداری و مداحان کشور مجموعه‌های خود را با کیفیت سال های قبل برگزار نمی کنند.

شاه آبادی با اشاره به اینکه بسیاری از رسانه‌های معاند سعی دارند با استفاده از شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام را به تعطیلی بکشاند، افزود: با توکل به خدا، مساجد و حسینیه ها در کشور با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مراسم محرم را برگزار می کنند و در این شرایط هر خانه باید یک حسینیه باشد. بنابراین تعدد مجالس عزاداری بیشتر خواهد شد ولی با جمعیت کمتر و این موضوعی است که رسانه باید به آن بپردازد.

معاون صدا با تاکید بر این نکته که پادزهر تضعیف روحیه در رسانه است، تصریح کرد: از کرونا عبور نخواهیم کرد مگر با همدلی مردم و در این راستا رودررویی رسانه با دولت و ایجاد مخمصه برای مسئولان، دردی از جامعه و مردم دوا نخواهد کرد.

رسانه تا رسیدن به تراز انقلاب اسلامی فاصله دارد

شاه آبادی در راستای بحث رسالت رسانه و ایجاد همدلی بین مردم و مسئولان گفت: کارهای ارزشمند بسیاری توسط همکاران ما در رسانه رادیو انجام شده است ولی فاصله ما با رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی کم نیست و با تداوم تلاش خود باید به آن نقطه برسیم.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در رابطه با تحریف واقعیت‌ها در کشور گفت: رادیو صدای جمهوری اسلامی ایران است و می تواند با دو رویکرد عمل کند؛ رویکرد اول برنامه سازی همسو با جمهوری اسلامی است که در حال حاضر نیز این اتفاق می افتد و برنامه‌های ما قطعاً همسو با اهداف نظام است. ولی رویکرد دوم استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای جریان سازی است تا بتواند مبانی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کند.

تبیین اهداف عالیه نظام ویژگی رسانه ی جریان ساز

شاه آبادی حق مداری و حقیقت محوری را ویژگی رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: هر وقت توانستیم اهداف عالیه نظام را با استفاده از رسانه محقق کنیم، رسانه‌ای جریان ساز خواهیم بود. بنابراین مدیران و مدیران گروه ها در رادیو باید در تدوین برنامه های خود بازنگری کنند و حرف حق نظام را در برنامه‌ها بزنند و جریان ساز باشند.

وی در راستای این بحث به حضور کارشناسان در برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: آنتن رسانه ملی حرمت دارد و حضور کارشناسان، دعوت از آنها و مدیریت بحث و نتیجه گیری از موضوع باید با دقت نظر انجام شود و درگاه‌های انتشار صدای رسانه ملی مانند ایران صدا نیز باید در تمامی برنامه ها معرفی شود ‌و این موضوع برای تمامی شبکه ها یک تکلیف اداری است.

معاون صدا بر ارزیابی درون شبکه ای تاکید کرد و گفت: تمام پیکره رادیو را موضوع محوری گرفته است در صورتی که باید به سمت مساله محوری حرکت کنیم.

وی همچنین هویت شنیداری شبکه ها را بسیار مهم دانست و افزود: شبکه ها از ایده های یکدیگر کپی برداری نکنند و از مولفه های مشخص خود دور نشوند.

شاه آبادی در پایان بازآفرینی از تولیدات آرشیو صدای جمهوری اسلامی و به روز رسانی در جهت بهره برداری از این ظرفیت عظیم را در دستور کار مدیران شبکه ها قرار داد و به مواردی چون طرح جهش تولید در رادیو، طرح کیفیت سنجی و ارتقای کیفیت برنامه های رادیویی، ارزیابی عملکرد شبکه ها، طرح و برنامه، برنامه ریزی، نظارت و توازن در تولید برنامه ها با توجه به ساختارهای نوین برنامه سازی در رادیو، آموزش پرسنل رادیو و گذراندن دوره های آموزشی، ضرورت و محورهای پژوهش، فضای مجازی و ارتقای کیفیت محتوا در این فضا،پرداختن به گام دوم انقلاب و قول سدید، خبر و به برنامه های پروژه ای اشاره کرد.

این جلسه به صورت زنده و تصویری به همت اداره کل فنی معاونت صدا و مدیریت فضای مجازی در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو با حضور مدیران شبکه ها و ارتباط با مدیران گروه های تمامی شبکه های رادیویی برگزار شد.

انتهای پیام/