سری پنجم «دورهمی» ۲ ماه دیگر پخش می‌شود/ تعیین تکلیف موزه بلاتکلیف | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
مهران مدیری خبر داد:

سری پنجم «دورهمی» ۲ ماه دیگر پخش می‌شود/ تعیین تکلیف موزه بلاتکلیف

مهران مدیری شب گذشته پیش از آغاز بازپخش دو قسمت از برنامه «دورهمی» درباره موزه دورهمی و سری پنجم این برنامه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، شب گذشته ۲۲ مردادماه مهران مدیری کارگردان و مجری برنامه «دورهمی» پیش از آغاز بازپخش منتخب دو برنامه با حضور زنده یاد ماه چهره خلیلی بازیگر و زنده یاد بهنام صفوی خواننده درباره موزه «دورهمی» و ادامه برنامه توضیحاتی را ارایه داد.

وی درباره بازپخش برنامه هایی با حضور هنرمندان عرصه بازیگری و موسیقی عنوان کرد: به دلیل کسالت بسیار مختصری که برای ما پیش آمد ما نتوانستیم برنامه این هفته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را به عنوان سه برنامه آخر «دورهمی» در سری چهارم ضبط کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم به یاد درگذشتگانی که در برنامه دورهمی حضور داشتند، منتخبی از برنامه های آن ها را پخش کنیم که شامل امشب، فرداشب و پس فردا شب هستند. این برنامه برای سری های قبلی یعنی سری سوم و دوم «دورهمی» است. اینگونه خاطره عزیزان را گرامی می داریم و روحشان شاد.
مجری «دورهمی» با اشاره به اینکه این برنامه در ایام ماه محرم و صفر پخش نخواهد نداشت، اظهار کرد: از سری چهارم چند قسمت باقی می ماند که بعد از ماه محرم و صفر پخش خواهد شد و بعد از آن پخش سری پنجم «دورهمی» آغاز خواهد شد که کاملا با چیزی که تا به امروز بوده است به لحاظ دکور، محتوا و اجرا و در کل متفاوت است. کار دیگری است که به نظر من جذاب است و برای بالا بردن سطح آگاهی عمومی، به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و هنری کار مهمی است و امیدوارم برای شما هم جذاب باشد.
مدیری درباره موزه دورهمی عنوان کرد: ما موزه «دورهمی» را مدت هاست که قرار بود به حراج بگذاریم و این حراج به نفع سیل و زلزله زدگان هزینه بشود. به دلیل آنکه بسیاری از هنرمندانی که در برنامه شرکت کرده بودند و هدایای خود را به موزه تحویل نداده بودند و بارها این موضوع به تعویق افتاد.
وی افزود: تصمیم گرفتیم در سری چهارم که رو به پایان است این حراج را انجام بدهیم که مصادف شد با موضوع کرونا و باز این کار انجام نشد. الان چون نمی دانیم که این مرض وحشتناک چه زمانی دست از سر ما برمی دارد تصمیم گرفتیم این را به صورت مجازی برگزار کنیم. به این صورت که در سایت شبکه نسیم تمام عکس ها و هدایایی که به موزه دورهمی داده شده است با مشخصات آن یعنی چه کسانی آن را به موزه اهدا کرده اند در چه تاریخی به صورت مجموعه خواهد بود.
کارگردان «دورهمی» تاکید کرد: من خواهش می کنم از صاحبان برند، کسانی که بضاعت مالی خوبی دارند، نهادها، ارگان ها و هرجای دیگری که مایل هستند این سایت را ببینند و این موزه توسط یک جا و یک شخص و یکجا خریداری بشود که در شروع سری پنجم «دورهمی» ما اعلام می کنیم چه کسی و یا چه کسانی این موزه را به صورت یکجا خریداری کرده اند و چک آن را در اولین برنامه سری پنجم با حضور دستگاه نظارتی و به ویژه هلال احمر چک را تقدیم دوستان هلال احمر خواهیم کرد در برنامه و آن زمان به اقتضای شرایط دو ماه دیگر برای یک مورد خیریه بسیار بزرگ در سطح کشور هزینه شود.
مدیری در پایان عنوان کرد: بسیار ممنونم که در تمام این مدت و در طی این چند سال در کنار «دورهمی» بودید و مشوق و منتقد ما بودید. امیدوارم در سری پنجم که از دو ماه دیگر شروع خواهد شد بتوانیم بهتر و جذاب تر باشیم.
سپیده شریعت رضوی
انتهای پیام/