عرصه‌ای برای فعالیت نوازندگان باقی نمانده است/ بی‌توجهی مسئولان به هنرمندان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۷
میلاد کیایی در گفتگو با صبا:

عرصه‌ای برای فعالیت نوازندگان باقی نمانده است/ بی‌توجهی مسئولان به هنرمندان

میلاد کیایی می گوید از مهم‌ترین مشکلات نوازندگان این است که عرصه‌ای برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد.

میلاد کیایی نوازنده پیشکسوت سنتور و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا با اشاره به اینکه بیماری کرونا وضعیت موسیقی را بدتر کرده است، توضیح داد: این هنر قبل از کرونا هم نیاز به حمایت داشت و حالا تعداد بیشتری از هنرمندان این حوزه بیکار شده اند و شرایط موسیقی هر روز ‌که می گذرد نسبت به روزهای قبل بدتر می شود. مسئولان و نهادهای دولتی باید دست‌به‌دست هم دهند و موسیقی را از وضعیت بحرانی خارج کنند زیرا موسیقی هنری است که با روح انسان در ارتباط است و می‌تواند انسان را به آرامش برساند.

این نوازنده با اشاره به اینکه موسیقی باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد، تاکید کرد: استادان موسیقی نباید دست روی دست بگذارند بلکه باید با تلاش این هنر والا را از سردرگمی نجات دهند. یکی از مهم ترین موضوع ها این است که نوازندگان صدها مشکل دارند که هیچ‌کس هم به این مشکلات اهمیتی نمی‌دهد. مهم‌ترین مشکلات نوازندگان این است که عرصه‌ای برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نوازندگان امنیت شغلی ندارند، خاطرنشان کرد: با وجود بیماری کرونا بسیاری از نوازندگان بیکار شدند در حالی که مسئولین باید زمینه‌های فعالیت این هنرمندان را فراهم کنند. نوازندگان امروزی از نظر تکنیک بسیار خوب هستند و حیف است که این هنرمندان در عرصه‌های هنری فعالیت نکنند. این مشکلات سبب شده است فقط تعداد محدودی از هنرمندان فعالیت کنند که این به ضرر هنر موسیقی است.

این هنرمند افزود: هنرمندان باید هوای یک دیگر را داشته باشند. من به نوبه خودم همیشه دغدغه نوازندگان جوان را دارم و دوست دارم کار مفیدی برای نسل جوان انجام دهم. به نظر من مسئولان باید کمک کنند تا نوازندگان بیشتر بتوانند فعالیت کنند و حضور پررنگ‌تری داشته باشند البته قبول دارم در این شرایط بحرانی بهتر است فاصله اجتماعی رعایت شود ولی باید از الان برنامه ریزی کنیم تا بعد از این بیماری هنرمندان بتوانند با خیال راحت فعالیت کنند.

وی در پایان درباره وضعیت آموزش موسیقی گفت: خوشبختانه هنرجویان به موسیقی و سازهای مختلف علاقه فراوان دارند ولی یک پریشانی در حوزه آموزش، کتاب‌ها و…. وجود دارد. بسیاری از افرادی که تدریس می‌کنند صلاحیت کافی ندارند و این موضوع واقعاً نگران‌کننده است. در گذشته رسم بود کسی که می‌خواست به مرحله استادی برسد بعضی از استادان گواهی می‌دادند که این فرد می‌تواند تدریس کند ولی امروزه خیلی‌ها دوره آموزش خود را تکمیل نکرده‌اند ولی می‌بینیم که تدریس می‌کنند. مقوله آموزش زیربنایی است که سبب می‌شود نسل‌های آینده از راه اصلی گمراه نشوند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000