«تاج دوستی» روایتی از جنس رفاقت در دنیای بچه‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۵
انتشارات نیستان منتشر کرد؛

«تاج دوستی» روایتی از جنس رفاقت در دنیای بچه‌ها

کتاب «تاج دوستی» به نویسندگی و تصویرگری نرگس نیکویی با مفهوم دوستی و احترام متقابل از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

به گزارش صبا، کتاب «تاج دوستی» به نویسندگی و تصویرگری نرگس نیکویی جدیدترین عنوانی است که از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر و وارد بازار کتاب شده است.

کودکان، قصه و خیال‌پردازی را دوست دارند و پیچیده‌ترین مفاهیم را در این قالب زیبا، به سادگی درک می‌کنند. مجموعه «اندیشه‌های خوشمزه» با تکیه بر همین ویژگی، پا به دنیای زیبا و پر از احساس بچه‌ها می‌گذارد و آن‌ها را برای تلاش در راه ساختن جهانی آرمانی، راهنمایی می‌کند. در آرمانشهر «اندیشه‌های خوشمزه»، عشق، انسانیت و مهربانی بر هر چیزی ارجحیت دارد و دوستی ارزشمندترین کیمیاست؛ گوهرهایی نایاب دردنیای امروز.

«تاج دوستی» روایتی شیرین از زندگی سه رفیق صمیمی است. موشی، خرگوشی و جوجه تیغی با هم زندگی خوشی دارند. هر روز به خانه یکی می‌روند و در کارها به او کمک می‌کنند و خوش و خرم هستند. تا این که موشی زیر بوته‌های توت فرنگی تاجی طلایی با نگین‌های آبی زیبا پیدا می‌کند و بر سر می‌گذارد و وقتی پیش خرگوشی می‌رود به او دستور می‌دهد تا سریع برایش آبمیوه بیاورد.

نرگس نیکویی واکنش شخصیت مقابل را به زیبایی تصویر کرده است: «خرگوشی فقط فکر می‌کند که دوستش خسته است و برای همین خواسته‌اش را برآورده می‌کند. اما این رشته، سر دراز دارد…»

تعجب جوجه تیغی و خرگوش در تصاویر کتاب، مشخص است. آن‌ها نمی‌توانند دلیل تغییر رفتار دوست خود را بفهمند و تصمیم می‌گیرند با او حرف بزنند.

واکنش عمل گرایانه و منطقی کاراکترها و استفاده از ابزار گفتگو، آموزش غیرمستقیم مهارت‌های زندگیست که به کودکان هشت سال به بالا ارایه می‌شود. این رفتار، در تقابل کامل با واکنش‌های احساسی و خشونت آمیزی است که به کرات در جمع بچه‌های دبستانی می‌بینیم. پدیدآورنده اثر، بدون غلطیدن به ورطه نصیحت، دست کوچک مخاطب خود را می‌گیرد تا او را به سطحی فراتر از درک هستی و ارزش زندگی برساند.

«تاج دوستی» با بهره‌مندی از زبان و تصاویری ساده، دنیایی قابل لمس ساخته است. دنیایی که در آن، دوستی، بخشش و احترام متقابل رواج دارد و همه چیز با شادی به پایان می‌رسد و امکان بحثی منطقی و فلسفی را برای والدین و مربیان اندیشمند فراهم می‌آورد تا به این تجربه زیبا و منحصر به فرد عمق ببخشد.

«تاج دوستی» با نویسندگی و تصویگری نرگس نیکویی در ۲۴ صفحه با قطع خشتی کوچک از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000