آغاز بخش نمایشگاهی نخستین سالانه رقابتی حروف‌نگاری «علی ولی‌الله»

به گزارش صبا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نخستین سالانه رقابتی حروف‌نگاری «علی ولی‌الله» با همکاری حوزه هنری و کانون هنر شیعی در دو گالری ابولفضل عالی و خانه عکاسان حوزه هنری گشایش یافت.

سید مسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره چگونگی برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه پیش رو، حاصل هم‌افزایی کانون هنر شیعی که در حوزه حروف‌نگاری و تایپوگرافی کشور سرآمد هستند برپا شده است. این هم‌افزایی زمینه ارائه فراخوان این رویداد از سوی ما بود که از حدود ۲۰ روز پیش، هنرمندان سراسر کشور بر اساس آن آثار خود را برای ما با موضوع و مضمون امام اول و با عنوان علی ولی‌الله ارسال کردند.

وی افزود: ارزیابی و انتخاب آثار این نمایشگاه چهارشنبه هفته گذشته با داوری مسعود نجابتی، سید مهدی حسینی و سید حسن موسی‌زاده انجام شد و طی آن ۱۱۰ اثر انتخاب شد. انتخاب اتفاقی ۱۱۰ اثر که عدد ابجد نام علی است برای ما جالب توجه بود که نشان از توجه ویژه امیرالمومنین به این نمایشگاه است. آثار نمایشگاه نخستین سالانه رقابتی حروف‌نگاری «علی ولی‌الله» کیفیت بسیار بالایی دارد و بیشتر از سوی هنرمندان جوان و شهرستانی برای ما ارسال شده است که به لحاظ کیفی و تکنیکی شانه به شانه آثار هنرمندان برجسته و پیشکسوت ما به حساب می‌آید.

شجاعی‌طباطبایی در پایان گفت: موجب خرسندی است که با افزایش ارتباطات مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با کانون هنر شیعی زمینه برپایی نمایشگاه نخستین سالانه رقابتی حروف‌نگاری «علی ولی‌الله» مهیا شد. این نمایشگاه در دو گالری ابولفضل عالی و خانه عکاسان در حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان است. البته با توجه به شرایط خطرات بیماری کرونا انتظار نمی‌رود که استقبال گسترده‌ای از نمایشگاه شود، به همین دلیل علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، شیعه‌آرت یا هنر شیعی و همچنین اپلیکیشن حوزه هنری آثار را با کیفیت بسیار بالا ببینند. همچنین ما به برپایی این نمایشگاه و ارائه این آثار در سایت‌های گفته شده بسنده نمی‌کنیم و سعی داریم تا در قالب‌های گوناگون از این آثار استفاده کنیم و در معرض دید عموم و علاقه‌مندان قرار دهیم.

انتهای پیام/