یادی از ابوالقاسم فردوسی در روایت ماندگار پرده دوم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
پیشنهاد آخر هفته؛

یادی از ابوالقاسم فردوسی در روایت ماندگار پرده دوم

نمایشگاه گروهی با عنوان «شاهنامه، روایت ماندگار پرده دوم» به گردآوری اکرم احمدی توانا در گالری پروژه‌های آران برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی صبا، نمایشگاه گروهی با عنوان «شاهنامه، روایت ماندگار پرده دوم» به گردآوری اکرم احمدی توانا از تاریخ ۲۴ مردادماه در گالری پروژه‌های آران برگزار می‌شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «بر اساس تقویم میلادی امسال هزارمین سال درگذشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است. به همین بهانه این نمایشگاه با آثار نُه هنرمند و با رویکردهای متفاوت هنری پرده‌ دوم از نمایشگاهی است که پنج سال پیش با همین عنوان و با گردآوری اکرم احمدی توانا برگزار شد. نمایشگاه قبلی در جستجوی تاثیر شاهنامه در هنر مدرن و معاصر ایران بود و آثار ۲۲ هنرمند از نسل‌های متفاوت به نمایش در آمد.

تاثیر شاهنامه بر شعر و ادبیات و همچنین هنرهای تجسمی فارسی زبانان، ماندگار است. این انتخاب تنها نمایش بخشی از جاذبه همیشگی این اثری است که شکوه و جلال ایران باستان و شکست‌ها و سرخوردگی‌ها را روایت می‌کند و به قول شاهرخ مسکوب تاریخِ پیروزیِ شکست است.»

هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از پرهام پیوندی، پریسا تقی‌پور، هامد جابرها، مهسا خیرخواه، نسیم داوری، همایون سی‌ریزی، یاسمین سینایی، سمیرا علی‌خانزاده، مرتضی ممیز.

نمایشگاه گروهی «شاهنامه، روایت ماندگار پرده دوم»از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۱۰ شهربورماه در گالری پروژه‌های آران  به نشانی تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است