برگزاری کنسرت‌ آنلاین انحصاری شده است/ موسیقی کلاسیک را کاملا حذف کرده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۳
سعید علیجانی در گفتگو با صبا:

برگزاری کنسرت‌ آنلاین انحصاری شده است/ موسیقی کلاسیک را کاملا حذف کرده‌اند

سعید علیجانی می گوید هنرمندان موسیقی کلاسیک توقع داشتند برای برگزاری کنسرت آنلاین از آن ها حمایت شود ولی اصلا هیچ حرکت امیدبخشی صورت نگرفت.

سعید علیجانی رهبر ارکستر موسیقی نو در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: متاسفانه موسیقی کلاسیک از قدیم در کشور ما مورد بی توجهی بوده و این بی توجهی از دوران کرونا بیشتر هم شده است و من واقعا نمی دانم چه آینده ای در انتظار این نوع موسیقی است.

به گفته وی، موسیقی کلاسیک هم مخاطبان خاص خود را دارد که این مخاطبان حدود ۶ ماه است به طور کامل از این نوع موسیقی دور شده اند و همین باعث می شود در آینده برقراری ارتباط بین موسیقی کلاسیک و مخاطبان خیلی سخت تر شود.

این رهبر ارکستر با اشاره به اینکه موسیقی کلاسیک و مدرن فقط به کمک برگزاری کنسرت معرفی می شوند، تاکید کرد: آثار مدرن و کلاسیک فقط توسط بزرگان این حوزه ضبط می شود و در ایران تنها امید هنرمندان این حوزه به برگزاری کنسرت بود که بیماری کرونا برگزاری کنسرت ها را به تعویق انداخته است در نتیجه هنرمندان موسیقی نمی توانند این نوع موسیقی را بیشتر به مخاطبان خود معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنسرت های آنلاین انحصاری شده است، خاطرنشان کرد: هنرمندان موسیقی کلاسیک توقع داشتند مثلا بنیاد رودکی سالنی را برای برگزاری کنسرت آنلاین در اختیارشان قرار دهد ولی اصلا هیچ حرکت امیدبخشی صورت نگرفت و برگزاری کنسرت های آنلاین هم در انحصار یک سری موسیقیدان و موسیقی های خاص است و مهم ترین سوال این است که تکلیف موسیقی کلاسیک چه می شود و چه کسانی قرار است از این نوع موسیقی حمایت کنند؟

رهبر ارکستر موسیقی نو افزود: خیلی سخت است که موسیقی کلاسیک و هنرمندان این حوزه به واسطه یک ویروس، کاملا حذف شوند. مسئولان حوزه موسیقی که اعلام می کنند دغدغه موسیقی دارند باید فکری کنند تا مخاطبان بیشتر با موسیقیدان های حوزه کلاسیک در ارتباط باشند.

این رهبر ارکستر درباره آموزش آنلاین بیان کرد: اوایل بیماری کرونا من زیاد با آموزش آنلاین موافق نبودم و فکر می کردم ارتباط میان هنرجو و استادان برقرار نمی شود ولی بعد از مدتی متوجه شدم حتی با وجود ضعیف بودن اینترنت می توانیم در شرایط بحرانی به این شیوه، آموزش را ادامه دهیم. همچنین آموزش آنلاین سبب شد هنرجویانی که در شهرستان بودند و به دلیل مسافت های طولانی نمی توانستند در کلاس ها شرکت کنند از این نوع آموزش بهره مند شوند.

وی در پایان گفت: آموزش های حضوری در این شرایط فقط در مواقع خاص برگزار می شود و سلامتی هنرجویان از هر چیزی مهم تر است در نتیجه اگر شرایط این بیماری بهتر شود به زودی مقدمات برگزاری کنسرت به همراه ارکستر را فراهم می کنیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است