«جیرجیرک» از فقر عاطفی بین زوج‌ها می‌گوید/ ایفای دو نقش روی صحنه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
نازنین صلح‌جو در گفتگو با صبا:

«جیرجیرک» از فقر عاطفی بین زوج‌ها می‌گوید/ ایفای دو نقش روی صحنه

بازیگر نمایش «جیرجیرک» که دو نقش را در این اثر بازی می کند از مردم و مسئولان خواست بیشتر از تئاتر حمایت کنند.
به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، نمایش «جیرجیرک» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی و تهیه کنندگی مهدی غلامی سرخه از دهم مرداد ماه هر شب ساعت ۲۱ در سالن اصلی پردیس تئاتر سپند روی صحنه می رود.
در این اثر به ترتیب حروف الفبا شکیبا آدینه، پویا امینی، پرهام امینی، ایمان اصفهانی، ویدا جوان، رها حاجی زینل، پرستو حمیدی، ستایش رجایی نیا، پردیس زارع، نازنین صلح جو، دانیال عبادی، رازیما میرزایی، پریسا محسنی، حمیدرضا نعیمی و جواد یحیوی به ایفای نقش می پردازند.
نازنین صلح‌جو بازیگر این نمایش در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا با بیان اینکه نمایش «جیرجیرک‌» یک تئاتر مدرن در ژانر رئالیسم جادویی است، گفت: در این ژانر، همه چیز عادی است اما یک عنصر جادویی و غیرطبیعی در آن‌ها وجود دارد. در واقع نویسنده از شاخصه های وهم و خیال به گونه ای در بستر واقعیت استفاده م یکند که شخصیت ها کاملا باورپذیر به نظر آیند.
او ادامه داد: بطور کلی در طول نمایش تماشاگر با  مونولوگ های اعتراف گونه مواجه خواهد شد که ممکن است برای مخاطب عام، گیج کننده باشد زیرا در این گونه از تئاتر یک قصه‌ مشخص روایت نخواهد شد و‌ تاکید آن بر پیامدهای یک قصه یا پسامد یک لحظه یا یک حس است که هر کدام از این مونولوگ‌ها به تنهایی می توانند، یک قصه مستقل باشند.
صلح‌جو با اشاره به اینکه در طول نمایش دو کاراکتر را روی صحنه می‌برد، بیان کرد: کاراکتر ابتدایی بنده در این نمایش یکی از دغدغه های مهم این روزهای زوج‌های جوان است؛ فقر عاطفی در روابط زناشویی که باعث سوق دادن زوج‌‎ها به روابط غیرمتعارف می‌شود و متاسفانه امروزه ما به وفور شاهد آن هستیم که تمام اینها در ابتدا منجر به طلاق عاطفی و سپس از بین رفتن بنیان خانواده خواهد شد.
او ادامه داد: ما در طول نمایش با یکسری اطلاعات تکمیلی مواجه خواهیم شد که به صورت اخبارگونه برای مخاطب بیان می‌شود. کاراکتر دوم بنده با این وظیفه روی صحنه می‌رود.
بازیگر نمایش «جیرجرک» در پایان ضمن تاکید بر اینکه تئاتر مخاطب خودش را دارد، بیان کرد: در شرایطی که ما با بحران کرونا روبرو هستیم، خوشبختانه این نمایش به نسبت از استقبال خوبی برخوردار است اما بازهم بنده به عنوان یک بازیگر از مسئولان و مردم عزیز کشورمان می‌خواهم تا از تئاتر در این شرایط حساس حمایت کنند. بدون شک همه‌ هنرمندانی که امروزه روی صحنه‌های تئاتر می‌درخشند، ماه‌ها تمرین و فعالیت کرده‌‌اند تا در نهایت بتوانند چراغ تماشاخانه‌ها و تئاتر را روشن نگه دارند. همه‌ ما این انرژی مضاعف برای فعالیت را از حمایت مخاطبان عزیز خواهیم گرفت و چیزی جز این نخواهد بود.
نمایش «جیرجیرک» تا ۵ شهریور ماه، هرشب ساعت ۲۱ در سالن اصلی پردیس تئاتر سپند به روی صحنه می رود و علاقمندان می توانند برای رزرو بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است