مستند «نصرت» وارد مرحله فیلمبرداری شد/ روایت رشادت‌های زن مبارز گیلانغرب | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰

مستند «نصرت» وارد مرحله فیلمبرداری شد/ روایت رشادت‌های زن مبارز گیلانغرب

نخستین مستند بلند کامران جاهدی که به رشادت‌های مردم گیلانغرب در زمان جنگ تحمیلی می پردازد وارد مرحله فیلمبرداری شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، مستند بلند «نَصرَت» به کارگردانی کامران جاهدی با محوریت زندگی نصرت خدایاری بسیطی از قهرمانان جنگ تحمیلی، داستان دلاوری و رشادت های مردم گیلانغرب را روایت می‌کند.

در خلاصه این مستند آمده است: در غربی‌ترین نقطه نقشه ایران در استان کرمانشاه شهری کوچک اما مهم قرار دارد. شهری با نام «گیلانغرب» در نزدیکی مرز ایران و عراق که نقش بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد. در روز حمله به گیلانغرب وقتی خبر حرکت عراقی‌ها به سمت شهر رسید مردم شهر را تخلیه کردند و زنها و بچه ها را در کوه های اطراف شهر پناه دادند. ۲۰-۳۰ نفر از نیروهای سپاه و نیروهای مردمی برای دفاع در شهر مانده بودند.

در آن میان خواهر یکی از پاسدارن (شهید حسین بسیطی) با اصرار و پافشاری در شهر ماند و در آن نبرد جانانه در کنار مردان جنگید. راویان از رشادت‌های وی در آن نبرد قصه‌ها می‌گویند.

نصرت خدایاری بسیطی (معروف به خواهر بسیطی) از لحظه شروع جنگ تا پایان جنگ دوشادوش مردان جنگیده است. حضور او در خط مقدم همواره موجب روحیه به رزمندگان بود. زنی به استقامت کوه که روی لباس زنانه‌اش فانوسقه و یونیفرم نظامی می پوشید.

سایر عوامل پروژه عبارتند از تحقیق و پژوهش: کامران جاهدی، نویسنده: حامد عزیزی، مشاور حقوقی: رحمان مظهری، فیلمبردار: ضیا حاتمی، صدابردار: محمدسامان کاملی، دستیار کارگردان: صبا عظم‌پور، مدیرتولید: نورالله فتاحی، مجری طرح: سیده‌زهرا اصولی.

مصطفی رزاق کریمی نیز در این پروژه به عنوان مشاور حضور دارد.

این مستند به سفارش مرکز سیمای استان های صداوسیما در مرکز کرمانشاه تولید می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است