نباید مراکز فرهنگی را کاملا بست/ موزه هنرهای معاصر اصفهان در تدارک نمایشگاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
مهدی تمیزی در گفتگو با صبا:

نباید مراکز فرهنگی را کاملا بست/ موزه هنرهای معاصر اصفهان در تدارک نمایشگاه

مهدی تمیزی درباره وضعیت استقبال از موزه هنرهای معاصر اصفهان در شرایط شیوع ویروس کرونا توضیحاتی داد.

مهدی تمیزی مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره میزان استقبال مردم از نمایشگاه موزه هنرهای تجسمی اصفهان که از تاریخ ۱۲ تیر تا ۱۷ مردادماه با نام «تا هنر معاصر» برگزار شده بود، توضیح داد: تمام تلاش ما در زمان برگزاری نمایشگاه این بود که یک بازدید امن را برای مردم فراهم کنیم، برای مثال در این زمان تمام نکات بهداشتی را رعایت می‌کردیم و به افراد ماسک می‌دادیم همچنین دست‌ها و همه چیز ضدعفونی می‌شد.

وی افزود: مراسمی که برای این نمایشگاه گرفته شد به شکلی بود که همه افراد فاصله اجتماعی را رعایت کنند ولی این نمایشگاه اولین تجربه نمایشگاهی‌مان بعد از کرونا بود و بازدیدکنندگان ما بسیار کم بودند یعنی نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر اصفهان که بازدیدکنندگان آن به طور میانگین ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در روز بودند در این شرایط به ۱۰ نفر هم نمی‌رسیدند.

این گرافیست درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در اصفهان و تاثیر آن بر نمایشگاه‌ها بیان کرد: اصفهان نیز اوضاع خوبی در این شرایط کرونایی ندارد. نمایشگاه بعدیمان که ۳۰ مرداد برگزار می‌شود افتتاحیه، مراسم دیگر و ورکشاپ نخواهد داشت و صرفا بازدید از موزه خواهد بود که اگر تعداد بازدیدکنندگان به اندازه همین تعداد کم و میانگین ۱۰ نفر باشد با انجام تدابیری که صورت گرفته است مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: تمام این اتفاقات چیزهایی است که بعد از کرونا در قالب تجربه کسب می‌کنیم که چه کاری بهتر است انجام شود و چه کاری خیر. یک نظریه وجود دارد که می‌گوید اگر همه مراکز پی در پی بسته باشند، از بسته بودن این مراکز قطعا ضربه روحی و روانی سختی به جامعه زده می‌شود و اگر سعی کنیم با حفظ پروتکل‌ها درهای مراکز فرهنگی و هنری را باز نگه داریم بهتر خواهد بود.

به گفته وی، یک موزه در حوزه فرهنگ و هنر که بازدیدکنندگان آن در طول روز به ۱۰ نفر می‌رسند بسته بودن آن یک آسیب روحی روانی به جامعه وارد می‌کند.

تمیزی در پایان درباره پیش‌بینی خود نسبت به استقبال مردم از دومین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر اصفهان در سال ۹۹ گفت: فکر نمی‌کنم وضعیت استقبال بهتر شود و شاید حتی تعداد افراد بازدیدکننده هم به همان روال قبل باشد اما همین که در موزه باز باشد و چند نفر از سر استیصال بخواهند یک روزی با رعایت نکات بهداشتی از موزه بازدید کنند، فکر نکنم ایرادی داشته باشد و امیدوارم تمام این کارها بتواند تجربه خوبی برای همگان باشد تا از آن استفاده کنند.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است