مراسم ترحیم حسین آهی امروز برگزار می شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۹

مراسم ترحیم حسین آهی امروز برگزار می شود

مراسم ترحیم حسین آهی شاعر و گوینده پیشکسوت رادیو، امروز 12 مرداد ماه با سخنرانی اسماعیل آذر، بهروز رضوی و... در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا با اعلام این خبر که مراسم ترحیم حسین آهی حسین آهی شاعر و گوینده پیشکسوت رادیو امروز ۱۲ مرداد ماه در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می شود، گفت: دو ماه پیش بود که حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، در معیت جمعی از مدیران ارشد رسانه ملی از حسن آهی در منزل او عیادت کردند. قرار بود در اولین قسمت از دومین مجموعه مستند «مفاخر رادیو» (استودیو هشت) به زندگی استاد آهی پرداخته شود، که خبر درگذشت ایشان جامعه هنری را در ماتم و اندوه فرو برد. این شاعر و پژوهشگر توانا که سال ها در صدای جمهوری اسلامی ایران منشا خدمات و خلق آثار ماندگاری بود در حالی از میان ما رفت که آثار ارزشمندش همواره در یاد و خاطره اهالی هنر باقی خواهد ماند.

فاتحی با اشاره به آثار به جای مانده از حسین آهی بیان کرد: از این هنرمند برجسته آثار و نوشتارهای بسیاری برجای مانده که شاید مهمترین آن تصحیح نسخه انتقادی بر دیوان خواجه اهل راز است که پس از سی سال تلاش و ممارست آن را به زیور طبع آراست و آن را در برنامه های مختلف رادیویی نقل می کرد. برنامه «تماشا‌گه‌راز» که حاصل ۵۰۰ ساعت شرح نسخه بدل‌های دیوان حافظ به شمار می رود از جمله ماندگار ترین آثار این هنرمند متعهد است.

وی افزود: یکی دیگر از برجستگی های حسین آهی صدای دلنشین و شیرینی بود که با هر متنی سازگاری داشت و علاقه مندان به آثار هنری به ویژه اشعار و متون ادبی با روایت های او لذت می بردند و طنین صدایش برای مردم ایران عزیز تا ابد ماندگار خواهد بود. اشعار زیبای این شاعر برجسته کشور به ویژه اشعار آیینی او که در شبکه های مختلف رادیویی به ویژه رادیو پیام پخش می شد از یادگارهای ادب و هنر این سرزمین به شمار می رود که نسل های زیادی می توانند از آن بهره گرفته و الگوی خود قرار دهند.

مدیر روابط عمومی معاونت صدا در پایان تصریح کرد: درگذشت این ادیب فرزانه، هنرمند متعهد و صاحب دل برای جامع هنری ایران اسلامی و به ویژه رسانه ملی دردناک و جبران ناپذیر است.

پیکر مرحوم حسین آهی پنج شنبه ۱۰ مرداد ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما تشییع شد و مراسم ترحیم امروز ۱۲ مرداد ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ با حضور خانواده مرحوم آهی، مردم، مدیران، همکاران و پیشکسوتان رادیو در مسجد بلال سازمان صدا و سیما به نشانی خیابان ولیعصر،خیابان بلال حبشی برگزار خواهد شد.

سخنرانی اسماعیل آذر، بهروز رضوی، حافظ آهی فرزند مرحوم حسین آهی، پخش کلیپ یادبود مرحوم استاد آهی که از تولیدات روابط عمومی معاونت صدا است، مداحی ابوالفضل همایی و سخنرانی بنی هاشمی از بخش های مراسم ترحیم این هنرمند فقید است و اجرای این برنامه را کمال هاشم زاده بر عهده دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000