فیلمساز ایرانی «وقتی من گربه را کشتم» را در بوداپست می‌سازد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۳

فیلمساز ایرانی «وقتی من گربه را کشتم» را در بوداپست می‌سازد

فیلم کوتاه داستانی «وقتی من گربه را کشتم» به نویسندگی و کارگردانی منصور فروزش در بوداپست مجارستان ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، فیلم کوتاه داستانی «وقتی من گربه را کشتم» به نویسندگی و کارگردانی منصور فروزش در بوداپست مجارستان ساخته خواهد شد.

منصور فروزش با اعلام این خبر به صبا گفت: این دومین تجربه فیلمسازی من بعد از مستند نیمه بلند «زمزمه‌های گمشده در دوردست» که در صربستان ساخته شد و اولین تجربه فیلم داستانی در خارج از کشور است که امیدواریم با توجه به شرایط فعلی طبق برنامه ریزی پیش برود.

این کارگردان درباره مراحل تولید و تجربه فیلمسازی در خارج از ایران توضیح داد: به نظر می‌رسد فیلمسازی مستقل در همه جای دنیا بسیار شبیه به هم باشد، چون فیلمساز علاوه بر اینکه باید داستان و فیلمنامه خوبی در دست داشته باشد با موانع و چالش‌های مختلفی نیز روبرو می‌شود که علاوه بر مساله زبان، شامل روندها و استانداردهای تولید فیلم هم می‌شود، چرا که به ویژه در کشورهایی مثل مجارستان که تولیدات هالیوودی در آن مرتبا ساخته می‌شود، عوامل و متخصصان به طور کامل انتظار دارند که فرایندی حرفه ای، منظم و پیشبینی شده پیش رویشان قرار بگیرد.

وی افزود: البته با توجه به اینکه تجربه ساخت «وقتی من گربه را کشتم» بسیار متفاوت‌تر از یک فیلم مستقل است، حتما درباره آن مطالبی را خواهم نوشت.

کاگردان «زمزمه‌های گمشده در دوردست» درباره فیلمنامه و داستان فیلم عنوان کرد: این فیلم در واقع برشی از زندگی یک فرد است که تحت تاثیر عوامل بیرونی نگاهی متفاوت به واقعیت جهان دارد، البته اصلا سعی بر این نیست که فیلم یک داستان خاص یا عمیقا فلسفی را بیان کند بلکه این رویکرد در پس داستانی ساده و مینیمال در حال رخ دادن است و در واقع همین سادگی بود که باعث شد تهیه کننده فیلم به تولید این فیلم علاقه نشان دهد.

این نویسنده درباره عوامل و شرایط فیلم اظهار کرد: در حال حاضر همکاری من با تهیه کننده قطعی و در حال انجام است و خوشبختانه چون تهیه کننده این فیلم سابقه کار در فیلم‌های بزرگ هالیوودی مثل «ترمیناتور»، «بلید رانر» و «رابین هوود» را در تیم تهیه و تولید دارد، از نظر عوامل انتخاب‌های بسیار خوبی داریم که البته بعد از نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره بازیگران افزود: با توجه به اینکه زبان فیلم انگلیسی خواهد بود نیاز داشتیم تا بازیگران ما یا انگلیسی باشند یا اینکه توانایی گفتن دیالوگ به طور کاملا طبیعی و بدون لهجه را داشته باشند. به همین دلیل برای ۳ شخصیتی که در فیلم داریم گزینه‌هایی داریم که البته ۲ نفر از آن‌ها قطعی شده‌اند، که یکی از این بازیگران که مجار-انگلیسی است، سال گذشته در چند فیلم سینمایی تولید مجارستان نقش اصلی را بر عهده داشته است.

این کارگردان در پایان درباره زمان فیلمبرداری عنوان کرد: برنامه ریزی‌های ما برای ۴ روز فیلمبرداری در اواخر ماه آگوست است که فکر می‌کنیم اگر شرایط کورونا اجازه دهد قطعا در این زمان انجام خواهد شد.

منصور فروزش فیلمساز فیلم کوتاه و مستند، فارغ التحصیل مطالعات رسانه از دانشگاه متروپولیتن و کارگردانی سینما از دانشگاه الته مجارستان است که علاوه بر تولید فیلم‌های مستند برای تلویزیون، سابقه ساخت ۶ فیلم‌های کوتاه داستانی مثل شیلنگ و چندگره دورتر و حضور در بیش از ۵۰ جشنواره بین المللی را در کارنامه دارد.

داوری در جشنواره فیلم فست پرتغال، فیلم کوتاه مالت و مدیریت شرکت تولید فیلم میج پیکچرز بوداپست از دیگر فعالیت های سینمایی فروزش است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است