بازی در «۲۷ برج» را پذیرفتم/ فیلمنامه‌ها را از روی هم کپی می‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۷
عبدالرضا اکبری در گفتگو با صبا:

بازی در «۲۷ برج» را پذیرفتم/ فیلمنامه‌ها را از روی هم کپی می‌کنند

عبدالرضا اکبری بازی در فیلم «27 برج» را به دلیل فضای آن که در راه آهن می گذرد، پذیرفت.

عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره کارهای جدید خود چنین اطلاع رسانی کرد: پس از مدت ها دوری از بازیگری قرار است به زودی در فیلمی با عنوان «۲۷ برج» حضور داشته باشم، البته در این چند ماه بیکاری، فیلمنامه‌هایی پیشنهاد شد، ولی هیچیک از آنها نتوانست مرا راضی به حضور در جلوی دوربین کند تا اینکه تله فیلم «۲۷ برج» نظرم را جلب کرد.

وی افزود: داستان این تله فیلم در راه آهن اتفاق می‌افتد و به نوعی آدم‌های این حوزه را مدنظر قرار می‌دهد. بازی در فیلی با محوریت راه‌آهن برایم اتفاق جدیدی بود که تا به حال آن را تجربه نکرده بودم برای همین دوست داشتم چنین کاری در پرونده کاریم وجود داشته باشد. این کار را که سامان مرادحسینی کارگردانی کرده، قرار است پایان هفته جلوی دوربین رود. در «۲۷ برج» با حبیب دهقان نسب، رزیتا غفاری، سیروس همتی و حسن اسدی همبازی هستم.

این بازیگر در بخش دیگر صحبت هایش دلیل ضعف فیلمنامه‌ها را چنین برشمرد: متاسفانه آفتی بر عرصه فیلمنامه‌نویسی حاکم شده که باعث شده کیفیت کارها پایین بیاید. این آفت نیز کپی‌برداری از دیگر فیلم‌هاست. نکته عجیب‌تر اینکه این کپی‌برداری ها، الگوبرداری از کارهای موفق خارجی نیست، بلکه از تولیدات داخلی کپی‌برداری می‌شود! در این تولیدات نقش‌ها دقیقاً در آثار قبلی تکرار شده با این تفاوت که تنها نام آنها تغییر پیدا کرده است.

اکبری متذکر شد: یکی از دلایل استقبال نشدن از برخی آثار نمایشی هم همین تکرارها هستند چون تماشاگر در پی دیدن نکات جدید است، بنابراین طبیعی است وقتی با کاری تکراری رو به رو می‌شود از آن روگردان شود.

وی درباره فعالیت‌های تئاتری خود نیز چنین اطلاع رسانی کرد: من با نمایش مجازی تئاتر موافق نیستم زیرا تمام زیبایی تئاتر به حضور تماشاچی برمی‌گردد، برای همین هم می‌گویند تئاتر با نفس تماشاچی زنده است. گواه این ادعا را می‌توان در تله تئاتر‌ها مشاهده کرد، چون تلویزیون با تولید تله تئاتر ها سعی داشت مخاطب را با تئاتر بیشتر آشنا کند، اما این اتفاق نتوانست آنگونه که باید جواب دهد.

اکبری در پایان گفت: آخرین کارم در تئاتر برداشتی از یکی از نمایشنامه‌های برشت بود که سال گذشته روی صحنه رفت. در دوران قرنطینه چند نمایشنامه آماده کرده‌ام که امیدوارم موقعیتی فراهم آید تا در آینده‌ای نزدیکی یکی از آنها را جلوی دوربین برم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است