برگزیدگان مسابقه آثار کوتاه رادیویی کار و تولید معرفی شدند/ تجلیل از داود نماینده | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۳
صبا گزارش می‌دهد؛

برگزیدگان مسابقه آثار کوتاه رادیویی کار و تولید معرفی شدند/ تجلیل از داود نماینده

آیین تجلیل از برگزیدگان آثار کوتاه رادیویی روز دوشنبه 20 مردادماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه آثار کوتاه رادیویی کار و تولید با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما، محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد مدیران و تهیه‌کنندگان شبکه‌های رادیویی روز دوشنبه ۲۰ مردادماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

اختتامیه مسابقه آثار کوتاه رادیویی کار و تولید با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، قرائت آیاتی از قرآن کریم و تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) آغاز شد.

ناصر خیرخواه و زهرا تقی ملا ۲ مجری که اجرای برنامه را برعهده داشتند، ضمن خوشامدگویی به مهمانان ابتدا متنی را درباره کار و تولید قرائت کردند و با اشاره به اینکه این برنامه به صورت زنده از رادیو اقتصاد در حال پخش است، گفتند: مسابقه آثار کوتاه رادیویی با محوریت کار و تولید و در سال جهش تولید برگزار شده و امروز قرار است از فعالان اقتصادی در همه عرصه های مختلف تجلیل شود. حدود ۱۰ تا ۱۲ سال است این همایش برگزار نشده و امیدوارم سال های بعد به دور از کرونا این مراسم را برگزار کنیم.
در ادامه مراسم کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری درباره کار و تولید و نمایش این فعالیت ها پخش شد.
ارسال ۲۴۵ اثر به مسابقه آثار کوتاه رادیویی کار و تولید
محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد اولین سخنران این مراسم بود که عنوان کرد: نان شب افراد یعنی معیشت و این یعنی چیزی که هیچ وقت قابل اغماض نیست. امروز مجاهدان عرصه سلامت در عرصه تامین سلامت می جنگند تا سلامت جامعه را حفظ کنند. مجاهدان دیگر امروز، فعالان عرصه اقتصادی هستند و تلاش می کنند تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد. این افراد کسانی هستند که در بحبوحه ابتلا حاضرند در عرصه باشند. اقتصاد علمی بسیار پویا و ساحتی پر شتاب است. مخاطب ما توقع دارد ۵ دقیقه برای آن حرف بزنیم و در حد ۲ ساعت به او خوراک بدهیم.
وی درباره تعداد آثار رسیده به این جشنواره گفت: ۲۴۵ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است. مدت زمان این برنامه ها نهایتا ۱۰ دقیقه و در زمینه های مختلف از جمله نمایش، مستند و… بود. ما امروز به ۱۰ نفر از دوستان به پاس قدردانی زحمات آن ها لوح تقدیر و تندیسی اهدا می شود. همچنین امروز از یک صدای ماندگار نیز تجلیل می کنیم.
رسانه باید نگاه مردم را به اقتصاد تغییر دهد
حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما ضمن خوشامدگویی به مهمانان بیان کرد: از همکارانم در رادیو اقتصاد به واسطه تلاشی که در حوزه خود می کنند، تشکر می کنم و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور فعالیت های ارزشمند مدیریت این رادیو به ثمر بنشیند. مفهوم اقتصاد مقاومتی باید توسط متخصصان عرصه اقتصاد تبیین شود اما ما در اینجا به استناد موضوع اقتصاد مقاومتی که با آحاد مردم سروکار و جنبه ملی دارد، وظایف جدید و دقیق تری در رسانه داریم. در اینجا همه عرصه های رسانه باید وظایف و تکالیف خود را به خوبی بشناسند. به همان اندازه که در سنت دینی ما مال اندوزی مضموم است به همان اندازه هم برای فرهنگ کار و تلاش توصیه شده است. اقتدار سیاسی ما وابسته به این است که در زمینه اقتصاد نیز دست خود را جلوی بیگانگان دراز نکنیم. رسانه به دنبال این است که علاوه بر روایتگری کارهای دولت در زمینه تولید و کار نگاه مردم را به زمینه اقتصاد عوض کند و درباره کارآفرینان صحبت کند.
وی ادامه داد: رادیو با زندگی و معیشت مردم سروکار دارد و تلاش می کند که در این زمینه روشنگری کند. ما باید این حرکت را در رسانه شروع کنیم که آیا غیرت یک ایرانی برمی تابد کالایی را که در کشور می توان تولید کرد، از خارج وارد شود. ما باید با استفاده از ظرفیت رسانه در برابر واردات کالا به عنوان مثال سد علم کنیم. شاید هنوز کالای ایرانی خریدن برای ما قبح داشته باشد. ماموریت ما مثل ماموریت جهارگردان عرصه های مختلف در حوزه اقتصاد بس والا است و باید کامل به آن توجه کنیم. ما راه های نرفته زیادی در عرصه تولیدهای رسانه ای داریم و باید نگاه تیزبینی به این عرصه داشته باشیم تا نقاط ضعف خود را بشناسیم و آن ها را برطرف کنیم. اگر همه ما به وظایف خود اعمال کنیم می توانیم آینده درخشانی را برای کشور رقم بزنیم.
در ادامه مراسم کلیپی برای معرفی برنامه های شاخص رادیو اقتصاد پخش شد و عباس محبی بازیگر سینما و تلویزیون و از گویندگان قدیمی رادیو به اجرای استندآپ کمدی پرداخت.
می‌توان مشکلات را به زانو درآورد
سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در سخنانی بیان کرد: همه ما به نوعی باید این نکته را توجه داشته باشیم که امروزه یکی از عرصه های جنگ، جنگ نرم است و نمی‌توان برای مقابله با آن برنامه ریزی کرد. ما امروزه آسیب هایی را از این جنگ می بینیم. کاری که عزیزان ما در رسانه به معنای عام انجام می دهند کار بسیار پر مشقت و پیچیده ای است که نیاز به عزم و اراده دارد. ما همزمان در کشور نیز با جنگ اقتصادی روبه رو هستیم و دشمن به دنبال آن است که به معیشت مردم فشار وارد کند‌. ما نیاز به همکاری رزمندگان جنگ نرم و جنگ اقتصادی داریم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هدفش این است که در زمینه اقتصاد مقاومتی، خود اتکایی و خودباوری امید را به جوانان القا کند و بگوید نیازی به دشمنان برای آبادی کشور نداریم‌.
وی افزود: ما می خواهیم این را به همه بگوییم که هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد و می توان مشکلات را به زانو درآورد. ما این اعتقاد را داریم که عزم و اراده ایرانی فراتر از مشکلات است. در پایان لازم است از دست اندرکاران رادیو اقتصاد و تلاش آن ها در زمینه کار و تولید کشور تشکر و تجلیل کنم.
در ادامه سه نفر از بازیگران رادیو اقتصاد به اجرای نمایشی کوتاه پرداختند.
نقش آفرینی رسانه در زمینه معرفی منابع و فرهنگ اقتصادی
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در سخنانی مطرح کرد: امروز در خدمتتان سروران گرامی در رادیو هستیم. رادیو یک رسانه ای است که جامعه ایرانی حاضر نیست به سهولت جای آن را پر کند. شاید رادیو مطلوب ترین رسانه به لحاظ همراهی است که با نوع آوری هایی که داشته، سعی کرده است جایگاه خود را حفظ کند. شاید بدترین نوع برداشت نسبت به رسانه این است که انتظار داشته باشیم که رسانه در مقام تعریف و تمجید باشد‌ به همین نسبت تحریف هم بدترین نوع برداشت است. رسانه ملی کارکرد متفاوت تر و سخت تری نسبت به دیگر رسانه ها دارد.
وی ادامه داد: در سالی که مزین به نام جهش تولید است، لازم می دانم از اصحاب رسانه به ویژه اصحاب رادیو برای فعالیت هایشان تشکر کنم‌. تولید فقط به تولید کالایی محدود نمی شود بلکه خدمت را نیز مورد توجه است. ما اینجا اگر می خواهیم تولید جهش داشته باشد ملزومات ما سرمایه گذاری و استفاده از از سرمایه های انباشته شده است. تامین مالی دغدغه ذهنی ما است‌‌. ما از سال ۹۱ که تحریم ها ساختار جدیدی تاکنون پیدا کرده است تنها ۳ سال رشد سرمایه گذاری ما مثبت بوده است. پس باید در این زمینه تلاش کنیم. من این نوید را بدهم که سیستم بانکی در معرض پیشرفت قرار دارد و مجاری تامین مالی بیشتر شده است. امروز بازار سرمایه می تواند در تامین منابع مالی نقش مهمی را ایفا کند و فضای کسب و کار را بهبود بخشد.
وزیر اقتصاد مطرح کرد: برای جهش تولید باید فضای کسب و کار را بهبود بخشیده و روان کنیم. یکی از راه های آن بهبود تامین مالی است که باید بازار سرمایه را عمق ببخشیم و به بانک ها توجه کنیم. اقتصاد مقاومتی به دنبال حصار کشیدن دور خودمان نیست بلکه باید با دنیا هم تعامل داشت.
دژپسند در پایان صحبت های خود تصریح کرد: انتظار ما از رسانه به ویژه رادیو و ویژه تر رادیو اقتصاد این است که در زمینه معرفی منابع ما و ایجاد فرهنگ اقتصادی نقش آفرینی کند. رسانه باید در زمینه معرفی جایگاه بانک، بازار سرمایه و مالیات عمل کند تا ایران را در عرصه اقتصاد جهانی به جایگاه خود برساند‌ و به مردم آگاهی بدهد. امیدوارم ما هم قدرت استفاده از رسانه را که حضور آن به معنای شفافیت، مسئولیت پذیری، کارایی و پاسخگویی است، داشته باشیم.
تجلیل از داود نماینده
در ادامه کلیپی با صدای داود نماینده دوبلور و گوینده باسابقه رادیو پخش و سپس با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما، محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد و محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران از داود نماینده گوینده پیشکسوت تجلیل شد.
داود نماینده در سخنانی گفت: این صدا هنوز جوان است. روزگاری در خدمت استاد شهریار بودم و از ایشان خواستم غزلی ناب برایم بخواند. نگاهی به من کرد و گفت چه قدر شما عاشقید. این صدا عشق در آن است. عشق به ایران، مردم ایران و سرزمینی که محترم ترین ها و عالم ترین ها را دارد‌. آن زمانی که من به رادیو آمدم برنامه هایی نبود که عشق و معرفت در آن باشد. من توقعی ندارم اما بسیار ممنونم که اینگونه مراسم برگزار می شود.
در پایان مراسم از برگزیدگان این مسابقه که از شبکه های مختلف رادیویی بودند، تجلیل شد.
سپیده شریعت رضوی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است