«حمال طلا» درباره تنگناهای اقتصادی است/ فرهنگ دغدغه مسئولان نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
تورج اصلانی در گفتگو با صبا:

«حمال طلا» درباره تنگناهای اقتصادی است/ فرهنگ دغدغه مسئولان نیست

تورج اصلانی کارگردان فیلم سینمایی «حمال طلا» معتقد است که فیلمش متناسب با شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه است.

تورج اصلانی کارگردان فیلم سینمایی «حمال طلا» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره اکران‌ آنلاین این فیلم که به تازگی شروع است و همچنین موضوع خاص آن گفت: به نظر من حتی اگر خبری از کرونا هم نبود ما باید به سمت اکران آنلاین حرکت می کردیم. در گذشته مخاطب سینما برای دیدن یک فیلم در سینما باید یک روز کامل صرف برنامه ریزی و رفتن به سینما می کرد اما الان فقط دو ساعت از زمان خود را به دیدن فیلم اختصاص می دهد.

وی ادامه داد: این موضوع درست است که فیلم سینمایی برای پرده سینما ساخته می شود و دیدن فیلم در سینما یک جذابیت و احساس دیگری دارد اما با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم اکران آنلاین بهترین گزینه برای کنار آمدن با تعطیلی سینماها است.

این کارگردان سینما درباره موضوع خاص این فیلم و چگونگی ارتباط مخاطب عام با آن هم اظهار کرد: من این بحث را که محتوای فیلم خاص و عامه پسند نیست قبول ندارم. فیلم «حمال طلا» درباره شرایط اقتصادی قشر کارگر است که تقریبا ۸۰ درصد جامعه ما را تشکیل می دهد. از طرفی مردم باید بدانند که کالای با ارزشی مانند طلا فقط آن چیزی نیست که در ویترین مغازه‌ها می بینند و خوب است بدانند چه اتفاقاتی در پشت پرده آن رقم می خورد.

وی تصریح کرد: «حمال طلا» برخلاف آن چیزی که می گویند اتفاقا یک داستان ماورایی ندارد و از دل جامعه بیرون آمده است. یک عده‌ای تصور می کنند که همه جامعه ما همان چند درصدی هستند که خیلی شیک در فیلم‌ها حضور دارند اما واقعیت این نیست و بخش قابل توجهی از مردم در حال مبارزه با مشکلات روزمره‌شان هستند.

اصلانی که سابقه فیلمبرداری بیش از ۳۵ فیلم سینمایی را در کارنامه دارد، با اشاره به قاچاق سریع فیلم‌ها در اکران آنلاین عنوان کرد: واقعا چطور می شود که یک وبلاگ نویس وقتی مطلبی را منتشر می کند بسیار سریع او را پیدا می کنند اما باندهای حرفه‌ای به راحتی حاصل دسترنج عده‌ای را می دزدند و راست راست هم در خیابان راه می روند.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی در سیاست‌های کلی ما به فرهنگ بها داده نمی شود این موضوع در بخش‌های دیگر اثر خودش را می گذارد. متاسفانه مقوله فرهنگ در کشور ما به دغدغه دست چندم مسئولان تبدیل شده است و تا زمانی که این رویه تغییر نکند بسیاری از مردم در معرض آسیب قرار خواهند داشت.

امید پویانفر

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است