«بازی تاش و خط» اتفاق هیجان‌انگیزیست/ ورود گالری تخصصی عکس به کاریکاتور | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۳
مدیر گالری «راه ابریشم» به صبا گفت:

«بازی تاش و خط» اتفاق هیجان‌انگیزیست/ ورود گالری تخصصی عکس به کاریکاتور

مدیر گالری «راه ابریشم» که در زمینه تخصصی عکس فعالیت دارد، برپایی نمایشگاه «بازی تاش و خط» در حوزه کاریکاتور را اتفاق هیجان انگیزی در این گالری دانست.

برپایی نمایشگاه «بازی تاش وخط» اتفاق هیجان انگیزی بود/ ورود گالری تخصصی عکس به کاریکاتور

آناهیتا قبائیان مدیر گالری «راه ابریشم» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره برگزاری نمایشگاه «بازی تاش و خط» که به نمایش آثار کارتون و کاریکاتور جواد علیزاده، احمد عربانی و کامبیز درمبخش اختصاص دارد، گفت: «بازی تاش و خط» نمایشگاه جدید و آغاز راهی نو در گالری «راه ابریشم» است و خودمان هم از برگزاری آن بسیار هیجان زده ایم به این دلیل که تصمیم گرفته ایم در کنار کار عکاسی به کاریکاتور و کاریکاتورهای مطبوعاتی هم توجه کنیم.
وی افزود: کاریکاتور هنری است که اگر چه سابقه زیادی در مطبوعات دارد ولی به ندرت به گالری ها راه یافته است مگر در موارد خاصی چون آثار آقای درمبخش که البته این بار ما در کنار آثار کامبیز درمبخش، آثار جواد علیزاده و احمد عربانی را به همراه نسخه چاپ شده آثارشان در مجلات قدیمی از جمله «گل آقا» به نمایش گذاشته ایم.
قبائیان یادآور شد: این ها آثاری است که قبلاً در مطبوعات سال های گذشته دیده شده است اما لحن طنزآمیز کاریکاتورها که همیشه در کشور ما بسیار رواج داشته و با استقبال روبرو می شود، برای ما هم تازگی دارد و فکر می کنیم در تازه ای روی فعالیت های ما گشوده می شود.
این مدیر گالری درباره امکان نمایش کاریکاتورهای روز در این گالری بیان کرد: ممکن است کاریکاتورهای مطبوعاتی روز را هم به لیست نمایش آثار مان اضافه کنیم ولی فعلا در حال کشف و یافتن آثار مختلف در زمینه کاریکاتور هستیم و به جمع آوری اطلاعات درباره آنها مشغولیم و البته بازخورد بازدیدکنندگان، مخاطبان و مطبوعات نیز حائز اهمیت است.
وی افزود: در این نمایشگاه آثار سه استاد شناخته شده کاریکاتور را کنار هم گذاشته ایم که به طور کلی در زمینه هنر ایران نقش مهمی داشته اند و ما با توجه به این که این هنر کمتر در فضای هنری مثل موزه ها و گالری ها به نمایش درآمده است، فکر کردیم که در این مسیر پیشتاز باشیم؛ همان طور که ۱۷ سال پیش به صورت تخصصی وارد حوزه عکس شدیم و تا آن روز هیچ کس در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت نداشت.
قبائیان در پایان درباره فعالیت این گالری در یک زمینه تخصصی مثل عکس و تغییر رویکرد به سمت دیگر مدیوم های هنری یادآور شد: پیش از این هم نمایشگاهی با موضوع خیام با همکاری زنده یاد عباس کیارستمی در گالری «راه ابریشم» برگزار کردیم که آثار نقاشی هم در میان آنها بود اما به هر صورت ما همچنان به صورت تخصصی در زمینه عکس فعالیت می کنیم و با توجه به تشابهاتی که کاریکاتور با عکس دارد، رفته رفته تلاش می کنیم حوزه کاریکاتور را هم بسنجیم اما همچنان حوزه تخصصی ما عکس خواهد بود.
نمایشگاه «بازی تاش و خط» شامل آثار کارتون و کاریکاتور کامبیز درمبخش، جواد علیزاده و احمد عربانی تا ۲۷ اردیبهشت ماه در گالری «راه ابریشم» به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ ادامه دارد.
فاطمه حامدی خواه

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است