علی سلیمانی تا شهریور مجری «ما ایرانی‌ها» خواهد بود/ هدفمان حال خوب مخاطبان است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
تهیه‌کننده «ما ایرانی‌ها» در گفتگو با صبا:

علی سلیمانی تا شهریور مجری «ما ایرانی‌ها» خواهد بود/ هدفمان حال خوب مخاطبان است

قاسم اورنگی می‌گوید با توجه به آنکه علی سلیمانی یکی از نقش های اصلی سریال «دادستان» است تنها تا پایان شهریورماه اجرای این برنامه را برعهده دارد.

قاسم اورنگی کارگردان هنری و تهیه‌کننده فصل دوم برنامه تلویزیونی «ما ایرانی‌ها» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره این برنامه توضیح داد: تیم جدید این برنامه که ما هستیم از ۲۲ خردادماه کار خود را آغاز کرده‌ایم. این برنامه طرحی بود که شبکه اعلام کرد و من پذیرفتم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که قرار شد ساخت این برنامه را برعهده بگیرد یک شرط داشت، ادامه داد: شرط اول ما این بود که ضمن حفظ ساختار کلی برنامه، رویکرد جدیدی که شامل مجری، بازی‌ها و شکل تداومی مهمان‌ها است، به تدریج پیاده شود. در اولین اقدام مجری برنامه تغییر کرد که علی سلیمانی به ما اضافه شد و دو بازیگر پیمان پورنیکبخت و علیرضا دیلمی نیز به «ما ایرانی‌ها» پیوستند.

کارگردان «ما ایرانی‌ها» درباره محتوای این برنامه بیان کرد: شادی، احساس و حال خوب محور اصلی محتوای برنامه است و تلاش می‌کنیم حرف‌ها، قصه‌ها و سوژه‌هایی را که داریم شادتر بیان کنیم تا حال مخاطبان خوب شود.

اورنگی با اشاره به اینکه اسامی سوژه‌ها برای انتخاب آن‌ها به شبکه تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: تیم تحقیق این برنامه را عده‌ای از روزنامه‌نگاران تشکیل می‌دهند که پس از تحقیق و بررسی، اسامی سوژه‌ها و قصه آن‌ها را به ما اعلام می‌کنند. ما این اطلاعات را به شبکه ارایه می‌دهیم و شبکه نسبت به قواعدی که دارد سوژه‌ها را انتخاب می‌کند سپس ما این سوژه‌ها را به پژوهشگران برنامه اعلام می‌کنیم و آن‌ها روی زندگی سوژه مورد نظر یک کار تحقیق انجام می‌دهند. بعد از آن تیم نویسندگان و سردبیر برنامه وارد گفتگو با سوژه‌های برنامه می‌شوند، قصه‌های آن‌ها را می‌شنوند و متن‌ها را آماده می‌کنند تا زمانی که برای ضبط آماده شود.

به گفته اورنگی، برای برنامه «ما ایرانی‌ها» مهم این است که قصه تکراری نباشد و سوژه‌ها یک کار عام المنفعه را چه مادی و چه معنوی به صورت مداوم انجام بدهند.

وی درباره انتخاب علی سلیمانی به عنوان مجری برنامه اظهار کرد: اساسا انتخاب مجری‌ها بر اساس نظر مدیران شبکه اتفاق می‌افتد و زیاد در اختیار تیم تولیدکننده نیست و تیم تولیدکننده تنها افرادی را برای اجرا پیشنهاد می‌دهد. ما ۵۰ نفر را به شبکه پیشنهاد دادیم و در نهایت به علی سلیمانی رسیدیم.

کارگردان «ما ایرانی‌ها» ادامه داد: برای انتخاب یک مجری فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال دستمزد مجری باید با برآورد برنامه جور دربیاید و خود مجری توافق کند که در آن قالب قرار بگیرد چراکه برنامه روتین برای مجری از نظر زمانی سخت است.

اورنگی تاکید کرد: اینکه چرا برنامه‌های مختلف برای انتخاب مجری‌ به سراغ بازیگران می‌روند به این دلیل است که اساسا مدیران شبکه‌های مختلف بر این فرض هستند که چون بازیگران یک وجهه‌ای در میان مردم دارند ناخودآگاه زمانی که وارد یک برنامه می‌شوند مخاطبان را با خودشان همراه می‌کنند.

وی با اشاره علی سلیمانی تنها تا شهریورماه مجری «ما ایرانی‌ها» است، عنوان کرد: علی سلیمانی به دلیل آنکه جزو بازیگران اصلی سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی است و با این سریال قرارداد دارد تا شهریورماه همراه برنامه خواهد بود و پیش از آن مجری دیگری جایگزین خواهد شد.

تهیه‌کننده «ما ایرانی‌ها» ادامه داد: مجری جدید برنامه انتخاب شده است و پس از بستن قرارداد نام ایشان اعلام می‌شود. ایشان مجری ای است که بازیگری هم می‌کند. ایشان صدا و تصویر خوبی دارد و ممکن است برنامه با حضور ایشان متفاوت‌تر از قبل بشود.

اورنگی درباره زمان پخش برنامه گفت: این برنامه در بهترین زمان روز پنجشنبه یعنی ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز در زمان به اصطلاح مرده همه شبکه‌ها یعنی ساعت ۱۹ روز جمعه پخش می‌شود. در ابتدا قرار بود در هفته سه روز روی آنتن برویم اما به دلیل تغییر در تیم تولید و همزمانی پیش تولید با تولید فعلا یک روز در هفته روی آنتن هستیم.

وی ادامه داد: «ما ایرانی‌ها» در روزهای عید به صورت ویژه روی آنتن می‌رود و علاوه بر حضور سوژه‌ها در برنامه میزبان خوانندگان و بازیگران مختلف نیز خواهیم بود. در روزهای عادی نیز علاوه بر حضور سوژه‌ها و مهمان‌هایشان در برنامه، تماشاگران را نیز داریم که تعداد آن‌ها به دلیل کرونا کم است. البته برای حضور تماشاگران در برنامه ما تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

کارگردان «ما ایرانی‌ها» با اشاره به اینکه تمام سختی کار در این روزها اضطراب و استرسی است که همراه عوامل، مهمانان و تماشاگران برنامه است، گفت: از تیم خود ما سه نفر درگیر کرونا شدند و مجبور شدیم آن‌ها را قرنطینه کنیم. ما برای مبارزه با کرونا در برنامه قوانینی داریم که هیچ کس اجازه ورود بدون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به استودیو را ندارد. همچنین سوژه‌های نابی داریم که به دلیل کرونا حاضر نیستند در برنامه حاضر شوند چراکه مدت زمان ضبط برنامه طولانی است و افرادی هستند که قبول نمی‌کنند در این شرایط در برنامه حضور پیدا کنند.

اورنگی در جواب به این سوال که برای نگه داشتن مخاطب پای برنامه چه می‌کند، بیان کرد: ایجاد فضایی شاد، ریتم تند و روایت متفاوت سوژه‌ها که باعث حال خوب مخاطب می‌شود، از کارهایی است که برای نگه داشتن مخاطب پای برنامه انجام می‌دهیم. همچنین از آنجاکه افراد خیر مهمان برنامه هستند و هرکدام جمعیتی را در اطراف خود دارند طبعا وقتی این فرد مهمان برنامه می‌شود، مخاطبان بیشتری را به برنامه جذب می‌کند.

وی ادامه داد: از ابتدای مهرماه قصد داریم با تغییر در ساختار برنامه و شکل روایت و اضافه کردن آیتم‌هایی به برنامه مخاطب بیشتری را جذب کنیم. البته در برنامه‌های گفتگومحور زیاد نمی‌توان با آیتم بازی کرد چراکه ریتم و اصالت گفتگو از دست می‌رود.

کارگردان «ما ایرانی‌ها» در پایان تاکید کرد: برنامه‌های گفتگومحور تقریبا پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در همه دنیا است به شرط آنکه گفتگوی خوبی از آب دربیاید. اگر این اتفاق بیفتد مخاطب تا ۱۲۰ دقیقه پای برنامه می‌نشیند و نگاه می‌کند. متاسفانه ما مجری تخصصی برای برنامه‌های گفتگومحور به این شکل نداریم و شاید تعداد آن‌ها در سازمان به انگشت‌های یک دست هم نرسد.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است