افسردگی و اختلالات آن سوژه مستند شد/ «پژمردگی» در دل زندگی شهری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
مصطفی شیری در گفتگو با صبا:

افسردگی و اختلالات آن سوژه مستند شد/ «پژمردگی» در دل زندگی شهری

مصطفی شیری که این روزها مستندي با عنوان موقت «پژمردگی» را در مرحله فیلمبرداری دارد درباره موضوع آن و ویژگی هایش سخن گفت.

افسردگی و اختلالات آن سوژه ساخت مستند شد/ «پژمردگی» دغدغه زندگی شهری

مصطفی شیری مستندساز در گفتگو با خبرنگار صبا درباره موضوع مستند جدید خود بیان کرد: «پژمردگی» با پژوهش و کارگردانی خودم و تهیه کنندگی محسن استادعلی مستندساز شناخته شده با موضوع افسردگی و مسیئل آن که در چند شخصیت بررسی می شود این روزها در مرحله فیلمبرداری به سر می برد.
وی ادامه داد: افسردگی و اختلالات آن موضوعی پیچیده و البته فراگیر است و جزو مسایلی است که زندگی شهری با آن درگیر است و دست و پنجه نرم می کند.
این مستندساز درباره ساختار مستند در پرداختن به موضوع توضیح داد: از طریق روابط اجتماعی خانواده با محیط اطراف، محیط کاری و زیست آنها سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و البته به واسطه نکات مختلفی که موضوع دارد فیلم سختی است.

شیری در پایان با اشاره به اینکه مرحله تحقیق و پژوهش «پژمردگی» حدود چهار ماه زمان برده است، مطرح کرد: طبیعتا برای این موضوع با روان شناسان و روان پزشکان مختلف صحبت کردیم و با کلینیک ها و بیمارستان های اعصاب و روان ارتباط گرفتیم و از طریق آنها با افرادی که با انواع اختلالات افسردگی دسته پنجه نرم می کنند آشنا شدیم و صحبت کردیم. پژوهش های میدانی و مرور متون مختلف درباره افسردگی از دیگر فعالیت های ما در مرحله تحقیق و پژوهش این مستند است.

سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است