تقدیم رویداد موسیقایی ایران و اتریش به کادر درمانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۴

تقدیم رویداد موسیقایی ایران و اتریش به کادر درمانی

برنامه رویداد موسیقایی ایران و اتریش جمعه 17 مرداد ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در ابتدای برنامه رویداد موسیقایی ایران و اتریش که با حضور سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو همراه بود پس از اجرای زنده موسیقی ایران و اتریش توسط هنرمندان ایران و اتریش، کلیپی از صحبت های اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش، عبادرضا اسلامی کولایی رییس فرهنگسرای نیاوران، الکساندر ریگر رایزن فرهنگی و مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش در ایران، پدارم سلطانی رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش علی رضا ناظم الرعایا نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و اتریش پخش شد.

اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش با اشاره به این مطلب که کشور اتریش رابطه خیلی ویژه و خاصی با ایران دارد، گفت: نظیر چنین پیوندی میان دو ملت ایران و اتریش را به ندرت می توان میان دیگر ملت ها دید.

وی افزود: ما بیش از ۷۰۰ سال روابط مستند بیش از ۵۰۰ سال مشارکت و ۱۶۰ سال روابط دیپلماسی داریم. این امر چهارچوبی را برای به وجود آوردن روابط مبتنی بر اعتماد میان دو کشور به وجود می‌آورد.

سفیر کشور اتریش در ایران با قدردانی از تمامی پزشکان و پرستاران سراسر جهان خصوصا در ایران و اتریش اظهار کرد: کادر درمان با زحمات فرابشری خود جان انسان ها را نجات می دهند و متاسفانه خیلی از این پزشکان و پرستارها جان خود را نیز در این راه از دست دادند. امشب به یاد آنان این برنامه اجرا می شود.

پدارم سلطانی رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش هم در سخنانی با ذکر این مطلب که جهان روزهای سخت و دشواری را می گذراند ابراز کرد: کارگروه فرهنگی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در یک اقدام نوآورانه این رویداد میوسیقی را به کادر درمان در ایران و سراسر جهان تقدیم می کند.

حسام ساختیان چی تهیه کننده و کارگردان رویداد موسیقیایی ایران و اتریش نیز با حضور در جایگاه ابراز کرد: بسیار خوشحالم که به عنوان یک کارآفرین در حوزه موسیقی توانستم جمعی از هنرمندان ایرانی و بین المللی، همراه با یک تیم اجرای حرفه ای را کنار هم جمع کنم تا شاهد برگزرای رویداد موسیقی مشترک بین دو کشور ایران و اتریش در زمان کم شدن اجراهای موسیقی به واسه بیماری منحوس کووید ۱۹ باشیم تا از سویی هم هنرمندان نامی کشور امید به روزهای روشن داشته باشند و دیگر آنکه بتوانیم زحمات عزیران کادر درمان را اندکی جبران کنیم.

وی در پایان صحبت هایش از مجتبی حسینی معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبادرضا اسلامی کولایی رییس فرهنگسرای نیاوران و علی رضا ناظم الرعایا نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و اتریش برای حمایت و مشارکت در برگزاری این رویداد موسیقی تشکر و قدردانی کرد.

عبادرضا اسلامی رییس فرهنگسرای نیاوران نیز در صحبت هایی با ذکر این مطلب که پس از تاسیس فرهنگستان خاورشناسی در وین و مدتی بعدتر تاسیس دارالفنون در ایران تبادلات علمی، فرهنگی و آموزشی بین اتریش و ایران بسیار جدی تر از همیشه دنبال شد، گفت: ارتباطات فرهنگی و هنری میان دو ملت ایران و اتریش سابقه‌دار و بلندمدت است.

اسلامی در پایان صحبت هایش نیز از کادر درمان در ایران و سراسر دنیا قدردانی کرد.

در این برنامه قطعه سرناد اثر فرانتس شوبرت، قطعه سپاس که تلفیقی از موومان لاکریموزا از قطعه رکوییم موتسارت و قطعهدو سه شبه استاد بزرگ لشگری بود و نیز در پایان قطعه ایران ماکه از تلفیق دستگاه همایون – اصفهان، موسیقی فولکلوریک جنوبی و موسیقی فولک و اصیل بختیاری بود برای حضار اجرا شد.

فروغ فضلی رهبر و تنظیم کننده، سیامک کریمپور سرپرست موسیقی گروه ایران، بامداد خوشقدمی سرپرست موسیقی گروه اتریش و علی ضرابی ترومپت، ماکان خوی نژاد ویلن سل، سروش عمومی درامز، بصیر اکبری گیتار، داوید گروبر ساکسیفون آلتو و آنتون پرتلر ساکسفون تنور نوازندگان برنامه رویداد موسیقایی ایران و اتریش بودند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500