جشنواره سارایوو مجبور به عقب‌نشینی شد/ برگزاری به طور آنلاین | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴
با شیوع موج دوم کرونا در بوسنی؛

جشنواره سارایوو مجبور به عقب‌نشینی شد/ برگزاری به طور آنلاین

با گسترده شدن شیوع ویروس کرونا در کشور بوسنی جشنواره فیلم سارایوو از تصمیم خود برای برگزاری فیزیکی جشنواره عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم سارایوو با افزایش موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در کشور بوسنی، برگزاری این دوره فستیوال خود را از حالت فیزیکی به صورت مجازی و آنلاین تغییر داد. در بیانیه‌ای که روز گذشته ۵ آگوست (۱۵ مرداد) برگزارکنندگان فستیوال صادر کردند آمده است این تصمیم، تایید کننده مسئولیت جشنواره فیلم سارایوو و تعهد آن به جامعه است.

جشنواره سارایوو امسال با فیلم «تمرکز کن، مادربزرگ» به کارگردانی پی‌یر زالیکا بوسنیایی که اولین نمایش جهانی خود را تجربه می کند، افتتاح می شود.

با مجازی شدن فستیوال، این فیلم و سایر فیلم های جشنواره برای بینندگان در سراسر دنیا روی پلتفرم آنلاین فستیوال با نام ondemand.sff.ba قابل دسترسی است.

جشنواره فیلم سارایوو معمولا می توانست نزدیک به ۱۰۰ هزار بیننده را به سوی خود جلب کند. سال گذشته در این فستیوال دو فیلم پر سر و صدای «انگل» و «روزی روزگاری در هالیوود» به نمایش در آمد.

طبق برنامه رویداد فیلم سارایوو به صورت آنلاین بین روزهای ۱۴ تا ۲۱ آگوست (۲۴ تا ۳۱ مرداد) برگزار می شود. ریاست هیات داوران این دوره جشنواره را میشل آزاناویسیوس کارگردان برنده جایزه اسکار برعهده دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است