دعای افتتاح را با ترجمه سیدمهدی شجاعی گوش کنید/ شرح اسامی پروردگار | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴

دعای افتتاح را با ترجمه سیدمهدی شجاعی گوش کنید/ شرح اسامی پروردگار

تهیه‌کننده برنامه های رادیویی «ماه باران» و «یک تهران دعا» که به مناسب ماه رمضان از رادیو تهران پخش می شود، توضیحاتی درباره موضوع برنامه ها و آیتم های مختلف آنها ارایه داد.
برنامه سازان رادیو با عشق کار می کنند/ دو ویژه برنامه رادیو تهران به مناسبت ماه رمضانرضا صفری تهیه کننده «ماه باران» که از رادیو تهران پخش می شود در گفتگو با خبرنگار صبا درباره ویژگی های برنامه توضیح داد: «ماه باران» یک برنامه ترکیبی، با ریتمی تند و جذاب است که با موضوعات و آیتم های مختلف به مناسبت ماه مبارک رمضان از رادیو تهران پخش می شود.
وی ادامه داد: یکی از بخش های برنامه با عنوان «پیام های اخلاقی ماه رمضان» درباره موضوعات مختلف اخلاقی است که به وسیله حجت الاسلام عشقی بیان می شود. «یک آیه، یک پیام» نام یکی دیگر از بخش های برنامه است که در آن موضوعات اجتماعی با نگاهی به آیات مختلف قرآن توسط استاد دباغ بیان می شود.
صفری با بیان اینکه در هر برنامه یکی از اسامی خداوند مورد بحث و تفسیر قرار می گیرد، بیان کرد: یکی از آیتم های برنامه شرح اسامی خداوند در دعای جوشن کبیر با نگاه به موضوعات اجتماعی است. درواقع این بخش به دنبال آن است که نشان دهد اسامی خداوند در شب های احیای ماه رمضان اساسا برای چه خوانده می شود و چه تاثیری برای انسان دارد.
به گفته وی، غلامرضا کریم لو اجرای این بخش را برعهده دارد.
وی درباره دیگر آیتم های برنامه گفت: بیان قصه های کوتاه از زندگی پیامبر و امیرالمومنین به روایت زهرا فرج زاده و آیتم «انسانم آرزوست» که بیان داستان ها و موضوعات اجتماعی با نگاهی به روایات اهل بیت(ع) به صورت قصه های کوتاه و امروزی از دیگر آیتم های برنامه است. «پای صحبت پیرغلامان اهل بیت» هم آیتم دیگر این برنامه است که به مناسبت شب های احیا تدارک دیده شده است.
به گفته تهیه کننده «ماه باران»، آیتم های برنامه به مناسبت شب های احیا تغییر می کند و به صورت ویژه با محوریت شب های احیا و با موضوعات مربوط به دعا تقدیم مخاطبان می شود.
جزییات برنامه «یک تهران دعا» در رادیو تهران
صفری درباره برنامه «یک تهران دعا» که تهیه کنندگی آن را هم برعهده دارد، گفت: دومین برنامه تولیدی با محوریت شرح دعای افتتاح با رویکرد طرح موضوعات مهدوی و تبیین رابطه ما با امام عصر (عج) است. در این برنامه خواندن ترجمه دعای افتتاح را به قلم سید مهدی شجاعی داریم و بعد از آن شرح و تفسیر آن پخش می شود. پیوند دعای افتتاح با موضوعات فرهنگی و اجتماعی و کاربرد آن در زندگی هدف اصلی این برنامه است.
وی افزود: کارشناس اصلی برنامه حجت الاسلام سیدحسین صدر است و از سخنرانی افرادی همانند آیت الله سید مهدی میرباقری و حجج الاسلام پناهیان، عالی، فرحزاد، رفیعی و بزرگان دیگر نیز استفاده می کنیم.
صفری با بیان اینکه «یک تهران دعا» ریتم متنوعی دارد که مناسب فضای بامداد باشد، درباره بخش پایانی برنامه عنوان کرد: در انتهای برنامه قرار و عهدی روزانه با امام زمان(عج) با توجه به دعای افتتاح که مضمون و موضوع آن درباره مهدویت است، داریم و در ابتدای هر روز قراری بین خود و امام عصر می گذاریم که قدم در راه کسب رضایت ایشان برداریم و در عمل به فضیلت های اخلاقی کوشا باشیم.
وی درباره مشکلات ساخت برنامه در رادیو مطرح کرد: یکی از مشکلات مهم که در رادیو وجود دارد بحث زمان پیش تولید است. درواقع زمان کمی در اختیار برنامه ساز برای تولید برنامه است و این به کیفیت برنامه آسیب می زند. زمان پیش تولید برای تولید بهتر و با کیفیت بسیار مهم است و هرچه قدر زمان تولید بیشتر باشد کیفیت بالاتر است.
صفری در پایان گفت: برنامه سازان رادیو با عشق کار می کنند و اصلا نمی توان گفت بحث مادی و مالی مطرح است. آنها با تمام وجودشان برای تولید برنامه ای خوب و باکیفیت شبانه روزی تلاش می کنند و کار در رادیو ساعت و وقت نمی شناسد.
«ماه باران» هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی رضا صفری، نویسندگی رضا صفری و مهدی رستمی و اجرای مهدی رستمی و فاطمه نصرآبادی مخاطبان را روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز همراهی می کند.
برنامه «یک تهران دعا» به تهیه کنندگی رضا صفری، نویسندگی مهدی رستمی و با اجرای فاطمه نصرآبادی‌ هر روز از ساعت ۶ تا ۶:۳۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.

سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است