جوانگرایی دلیل تغییر مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب بود/ ثبت ۱٫۵ میلیون نگاتیو عکس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
عباس میرهاشمی در گفتگو با صبا:

جوانگرایی دلیل تغییر مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب بود/ ثبت ۱٫۵ میلیون نگاتیو عکس

مدیرعامل سابق انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از آمار 1/5 میلیونی نگاتیوهای اسکن شده در گنجینه این انجمن خبرداد و مدیرعامل جدید را فردی را آگاه به نقاط قوت و ضعف انجمن دانست.

مدیرعامل جدید انجمن به نقاط قوت و ضعف انجمن آگاه است/ آمار 1/5میلیونی ثبت نگاتیوهای گنجینه سیدعباس میرهاشمی که به تازگی از مدیرعاملی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس خداحافظی کرده است در گفتگو با خبرنگار صبا درباره حضور  مدیرعامل جدید این انجمن بیان کرد: تاکنون هر کاری که بلد بودم، انجام دادم و حالا باید کار را به جوانترها سپرد. آقای مجتبی کوچکی مدیرعامل جدید انجمن هم سال ها در بخش انتشارات و پژوهش های انجمن فعالیت جدی داشته و به
نقاط ضعف و قوت انجمن کاملاً آشناست که امیدواریم در جایگاه مدیرعامل انجمن
بتواند موفق عمل کند و ما هم از موفقیت ایشان خرسند و خوشحال باشیم.

وی درباره برنامه های انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در دوره مدیریت جدید اظهار کرد: قرار است بر اساس همان شیوه گذشته، فعالیت های مختلف انجمن عکاسان انقلاب پی گرفته شود و من هم در کنار سایر اعضای هیات مدیره در این راستا همکاری می کنیم.
میرهاشمی درباره آمار تازه ای از فعالیت های انجمن در راستای اسکن و نگهداری آثار دفاع مقدس توضیح داد: آمار نگاتیوهای اسکن شده که در گنجینه انجمن نگهداری می شود تاکنون به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فریم رسیده است و آثار نگاتیو که به دست انجمن رسیده و کار ساماندهی و اسکن آنها انجام شده و سپس به دست صاحبان آثار عودت داده شده است، حدود ۵ میلیون عنوان را دربرمی گیرد که رقم بسیار بزرگی است.
عضو هیات مدیره انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره انتشار کتاب های عکس عکاسان جنگ یادآور شد: چندی پیش کتاب عکس های آقای محمدحسین حیدری از عکاسان دوران جنگ تحمیلی منتشر شد و تعدادی کتاب هم آماده شده است که بعد از تامین بودجه مورد نظر آماده انتشار خواهد بود.
سرنوشت کتاب های «جنگ تحمیلی»
این عکاس دوران جنگ تحمیلی در توضیح این کتاب های آماده انتشار گفت: کتاب تعدادی از عکاسان جنگ تحمیلی منتشر شده است و کتاب هایی از مجموعه کتاب های «ایمپوز وار» یا همان «جنگ تحمیلی» برای تجدید چاپ آماده است که شامل ۶ جلد است که در دوران جنگ تحمیلی برای نخستین بار به چاپ رسیده و اکنون نایاب شده است و قرار بود که این کتاب ها را دوباره تجدید چاپ کنیم. از این مجوعه، دو جلد یک و دو آماده نشر است که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی باید دوستان تصمیم بگیرند که با تامین بودجه مورد نیاز تجدید چاپ شود یا به شکل دیگری برای انتشار آن تصمیم گیری شود.
وی در پایان با بیان این که انتشار کتاب عکس عکاسان جنگ تحمیلی کار بسیار زمان‌بری است، بیان کرد: برخی پروژه های انتشاراتی زمان‌بر است و تعدادی از آنها کار شده که برخی در مراحل اولیه جمع آوری و بازبینی اولیه آثار است و برخی مراحل جلوتری قرار دارند. به طور مثال عکاسانی چون جاویدالاثر کاظم اخوان، داریوش گودرزی کیا، بهرام محمدی، ساسان مویدی و … آثارشان مورد بررسی قرار گرفته و مراحل اولیه کار انتخاب و گویاسازی آثارشان انجام شده است و هر کدام در فازهای مختلفی از نظر پیشرفت کار قرار دارند. انتشار این کتاب های عکس از جمله برنامه های انجمن است که نمی توان زمان دقیقی را برای انتشار آنها اعلام کرد ولی هر کدام به مرحله نهایی انتشار برسد، با اعلام نظر هیات مدیره و تامین بودجه مورد نیاز آن امیدوار هستیم که منتشر شود.
فاطمه حامدی‌خواه

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است