هنر پایتخت در نمایشگاه «بدون مرکز شماره یک» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۷
پیشنهاد آخر هفته؛

هنر پایتخت در نمایشگاه «بدون مرکز شماره یک»

نمایشگاه «بدون مرکز شماره یک» از تاریخ 17 مردادماه در گالری اِو برگزار است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی صبا، نمایشگاه گروهی «بدون مرکز شماره یک» از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ مردادماه در گالری اِو برگزار می‌شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «اول؛ ضرورت: هنر ایران یا هنر پایتخت؟! در بیش‌تر گفتگوهای پیرامون هنر ایران، شواهد از آن‌چه در پایتخت دیده می‌شود، مدنظر قرار می‌گیرد. هنر پایتخت، شامل تمام درخواست‌های ما از هنر امروز ایران است؛ اقتصاد، مخاطب، کیفیت، مفهوم، هویت، معاصریت و… . حال آن‌ که بخش چشم‌گیری از آن‌چه در پایتخت می‌گذرد، حاصل کار کسانی است که مهاجرت کرده‌اند؛ مهاجرت! از هرجا به پایتخت، به امیدی و به ضرورتی… . می‌توانست جلوت نیروها و شدت تمرکز بر هنر، تا این درجه یک جانبه و یک سویه نباشد. می‌توانست، گستردگی نهادهای نمایش دهنده و تولید‌کننده هنر امروز، به شکلی قابل لمس، در همه جا به چشم بیایند. می‌توانست، ضرورت مهاجرت کم رنگ و کم‌ رنگ‌تر شود.

دوم؛ فرض: نگفته پیداست که تولیدکنندگان هنر، همه جا یافت می‌شوند. این امر محدود به حدود جغرافیایی نبوده و نیست. شرایط امروز زیست ما را نشان می‌دهد، هر‌چه از مراکز تجمع انسانی دور شویم، حضور چند عامل در روحیه، زیست، خلق و در نتیجه تولید در افراد بیش‌تر به چشم می‌خورد؛ خلوت، سکوت، صداقت و بی‌پروایی… .

سوم؛ روش: ما به مختصات خود آگاهیم. ما به توانایی‌ها و ناتوانایی‌های خود اشراف داریم. می دانیم که تمام آن‌چه سال‌ها به نادرست ساخته شده، به یک‌باره پاک نمی‌شود. می‌دانیم این حجم بی‌توجهی به هنرِ هرجایی غیر از پایتخت یک شبه پایان نمی‌یابد. می‌دانیم با وجود تمام آن نکات مثبت، چاله‌هایی هم در تولید هنرمندان هر جایی غیر از پایتخت وجود دارد، چه بسا که این هم محدود به جغرافیا نیست. روش ما رصد و انتخاب است. درهای اِو گشوده است. اِو مشتاق است به دیدن و شناختن.

آخر؛ هدف: اِو می‌خواهد توجه کند، توجهی که استحقاقش مدت‌هاست، در هرجایی غیر از پایتخت موجود است. اِو می‌خواهد بستر باشد، برای بروز کیفیت، برای صدور کیفیت و برای ایجاد کیفیت. اِو خانه است.»

هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از مصطفی توکلی، ندا جارچی، فرشید حیدری، امین زینی‌‌زاده، لیلی فیصلی، عرفان کشاورز، محمدعلی نیکورای.

نمایشگاه «بدون مرکز شماره یک» از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ مردادماه در گالری اِو به نشانی تهران، بلوار آفریقا، پایین‌تر از همت، نبش کوچه پالیزوانی، پلاک ۳۶ آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

   

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500