تفاوت‌های نقاشی‌خط و خط نقاشی تبیین می‌شود/ شرایط شرکت در نمایشگاه

نمایش تفاوت های نقاشی خط و خط نقاشی در یک نمایشگاه/

رضا فلاح زاده یکی از مدیران گالری فلاح زاده در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تفاوت دو مدیوم هنری نقاشی‌خط و خط‌نقاشی توضیح داد: با توجه به این که تفاوت این دو مدیوم هنری چندان شناخته شده نیست، با اعلام  فراخوان و برپایی نمایشگاه قصد داریم تا تفاوت های این دو مدیوم را به نمایش بگذاریم.
وی افزود: در خط نقاشی، المان هایی از خط روی آثار نقاشی به کار گرفته می شود و رقص موزون و رنگین خطوط را در این آثار شاهد هستید. در اصل خط نقاشی نوعی نقاشی است که با خط تزیین می شود.
فلاح زاده که اواخر دهه 40 مدرک ممتاز خوشنویسی را دریافت کرده است، بیان کرد: گاهی روی یک زمینه رنگی، خطوط به کار گرفته می شود یا از المان های خط در آثار نقاشی استفاده می شود و با نمایش این آثار، مخاطبان و علاقه مندان می توانند تفاوت ها را از نزدیک شاهد باشند.
مدیر گالری فلاح زاده با بیان که رسانه خط و نقاشی همیشه در کنار هم بوده اند، اظهار کرد: هنر گرافیک و نقاشی نیز در آثار هنرمندان بسیاری به کار گرفته شده است، گاهی نقاشان با استفاده از گرافیک، آثارشان را به شکل متفاوتی ارائه می کنند وگرافیست ها هم از رنگ بهره برده اند و نقاشی را به کارشان اضافه کرده اند.
این هنرمند با بیان این که سال هاست پالت نقاشی را کنار گذاشته و همنشینی رنگ ها را به طور مستقیم روی بوم می آورد، یادآور شد: در این نمایشگاه هدف ما نشان دادن برتری یک رسانه نسبت به رسانه دیگر و نقد برخی آثار نیست، بلکه هدف نمایش تفاوت این دو رسانه و خلاقیت های هر هنرمند در خلق نقاشی خط یا خط نقاشی است.
علی فلاح زاده مدیر دیگر این گالری نیز به خبرنگار صبا توضیح داد: قصد ما از نمایش این آثار، حمایت از هنرمندان جوان و کشف استعدادهایی است که در زمینه نقاشی خط و یا خط نقاشی فعالیت دارند.
وی یادآور شد: در آثاری که با نقاشی و خط کار می شود، گاهی مرز میان آنها به صوت دقیق مشخص نیست، گاهی خط نقش اصلی را بر عهده دارد و با تکرار حروف معنایی به مخاطب منتقل می شود وگاهی این نقش اصلی بر عهده رنگ و نقش است و گاهی هم مجموعه ای از هر دوی آنهاست. در این نمایشگاه، وجوه متفاوت این آثار به نمایش گذاشته می شود.
مدیر جوان گالری فلاح زاده در پایان درباره قیمت گذاری آثار این نمایشگاه بیان کرد: قیمت گذاری را هنرمندان انجام می دهند و ما بر قیمت نهایی اعمال نظر می کنیم و به توافق می رسیم.
نمایشگاه «نقاشی خط- خط نقاشی» 31 خردادماه در گالری فلاح زاده افتتاح می شود و علاقه مندان برای شرکت در این نمایشگاه تا 20 خردادماه مهلت دارند تا آثارشان را به نشانی ایمیل این گالری  falahzadeh_gallery@yahoo.com ارسال کنند.
 این نمایشگاه 31 خرداد ماه سال جاری افتتاح می شود و تا 5 تیر ماه ادامه دارد. آثار دریافتی از سوی گالری فلاح زاده – گروه رفال آرت – داوری و انتخاب می شود.

 

گالری فلاح زاده در خیابان سعادت آباد، شمال میدان کاج، ابتدای خیابان دوازدهم (شهید علی اکبر)، پلاک 43، طبقه دوم، واحد 5 واقع است.
فاطمه حامدی خواه