سفر در «راه‌های ابریشم» و کشف حقایق تازه‌ای از جهان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۴
معرفی کتاب؛

سفر در «راه‌های ابریشم» و کشف حقایق تازه‌ای از جهان

کتاب «ر‌اه‌های ابریشم» نوشته پیتر فرانکوپن و با ترجمه حسن افشار در نوبت چاپ اول از سوی نشر مرکز منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «ر‌اه‌های ابریشم» نوشته پیتر فرانکوپن و با ترجمه حسن افشار در نوبت چاپ اول از سوی نشر مرکز منتشر شد.

بسیار فراتر از تاریخ راه‌های ابریشم، این کتاب به راستی تاریخ جدید افشاگری درباره جهان است که می‌تواند تصورات ما را در این باره که از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم دگرگون کند.

از خاورمیانه و بی‌ثباتی سیاسی‌اش تا چین و رشد اقتصادی‌اش، این منطقه پهناوری که از بالکان به سمت شرق تا استپ‌ها و جنوب آسیا را دربر می‌گیرد در سال‌های اخیر به کانون توجه جهانی منتقل شده است.

برای فهم اهمیت شهرها و کشورهایی که در این مسیرهای تجاری پیچیده قرار گرفته‌اند، فرانکوپن به ما می‌آموزد که باید نخست از تاریخ شگفت‌انگیز آن‌ها آگاه شویم.

فرانکوپن راستای تازه‌ای به شناخت ما از جهان می‌بخشد. ابتدا در راه‌های ابریشم بود که شرق و غرب از طریق بازرگانی و کشورگشایی، که منجر به نشر اندیشه‌ها، فرهنگ‌ها و دین‌ها شد، با یکدیگر برخورد کردند.از ظهو وسده سقوط امپراتوری‌ها تا گسترش دین بودا و مسیحیت و اسلام و جنگ‌های بزرگ قرن دوازدهم.

این کتاب نشان می‌دهد که سرنوشت غرب چگونه همواره پیوندی نا گسستنی با شرق داشته است.

مجله ونیتی فِر درباره این کتاب نوشته است: «کتاب فرانکوپن همراه هیجان‌انگیزی برای سفر در راه‌هایی است که مسیر حمل و نقل ابریشم، برده، اندیشه، دین و بیماری بودند و شاید سرنوشت امروز جهان نیز در اطراف آن‌ها شکل می‌گیرد.»

کتاب «راه‌های ابریشم» با موضوع تاریخ جهان نوشته پیتر فرانکوپن و با ترجمه حسن افشار افشار در نوبت چاپ اول در ۶۰۸ صفحه و با قیمت ۱۴۸۵۰۰ هزار تومان از سوی نشر مرکز منتشر و روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است