سریال «شهید شهریاری» اواخر مرداد کلید می‌خورد/ آغاز تصویربرداری از زنجان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
تهیه‌کننده سریال به صبا خبر داد:

سریال «شهید شهریاری» اواخر مرداد کلید می‌خورد/ آغاز تصویربرداری از زنجان

مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» از ادامه پیش تولید فصل اول این مجموعه و آغاز تصویربرداری آن از 25 مردادماه خبر داد.

مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا با اشاره به اینکه این سریال همچنان در مرحله پیش تولید فصل اول است، بیان کرد: این سریال در سه فصل ۱۰ قسمتی به تولید می‌رسد و سه دوره زندگی شهید مجید شهریاری را در دوران کودکی و نوجوانی و جوانی تا روز شهادت ایشان روایت می‌کند. در حال حاضر مشغول پیش تولید فصل اول این مجموعه و انتخاب بازیگران هستیم و احتمالا هفته آینده انتخاب بازیگران به جمع بندی نهایی می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر خدا بخواهد ۲۵ مردادماه کار را کلید می زنیم. همچنین باید بگویم از آنجاکه فصل اول از یکسال قبل از تولد و دوران کودکی شهید شهریاری را روایت می‌کند تصویربرداری این سریال از زنجان آغاز می‌شود.

تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» با اشاره به اینکه بخشی از بازیگران زنجان در فصل اول این مجموعه حضور دارند، توضیح داد: فردا ۱۳ مردادماه گروه کارگردانی برای انتخاب بازیگران به استان زنجان سفر می‌کنند. همچنین لوکیشن‌هایی که قرار است در استان زنجان مورد استفاده قرار بگیرد، انتخاب شده است.

به گفته علمی‌فرد، پیش تولید و انتخاب بازیگران فصل‌های دوم و سوم احتمالا همزمان با تصویربرداری کار پیش می‌رود. همچنین این مجموعه علاوه بر استان زنجان در استان تهران و فارس نیز تصویربرداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کار در خارج از کشور پیگیری می‌شود، بیان کرد: تصویربرداری در خارج از کشور بستگی به شرایط کرونا دارد. اگر نتوانیم به خارج از کشور سفر کنیم ممکن است مجبور شویم تغییراتی در فیلمنامه بدهیم.

تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» با اشاره به اینکه انتخاب سه کاراکتر اصلی شهید مجید شهریاری، همسر و مادر ایشان بسیار مهم است، مطرح کرد: از آنجاکه قصه در زمان حال نیز روایت می‌شود و در واقع شخصیت‌ها ما به ازای واقعی دارد، تاکید بر این است که بازیگران به لحاظ چهره شبیه این افراد باشند اما بازیگر چهره‌ای هم نداریم که شبیه شخصیت‌های داستان ما باشند.

علمی‌فرد ادامه داد: فعلا به دنبال آن هستیم که یا با گریم بازیگران را شبیه سه شخصیت اصلی داستان که روی آن تاکید داریم، دربیاوریم یا کسانی را انتخاب کنیم که به لحاظ چهره شبیه این سه شخصیت هستند و ما تنها به لحاظ اجرا و بازی روی آن‌ها کار کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از کاراکترهای این سریال ما به ازای واقعی دارند، اظهار کرد: به تناسب داستان مجبور هستیم از شخصیت سه یا چهار نفر از مسئولان ارشد کشور نیز استفاده کنیم. آن‌ها نیز مانند سه شخصیت اصلی داستان حساسیت‌های مطرح شده را دارند و باید از بازیگرانی کسانی استفاده کنیم که به لحاظ چهره به مابه ازای واقعی خود نزدیک باشند.  ‎

مجموعه «شهید شهریاری» به کارگردانی حسین تبریزی، تهیه‌کنندگی مصطفی علمی فرد، نویسندگی حسن عطارها و فاطمه حیدری برای معاونت استان‌ها با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان تولید می‌شود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است