قیمت بلیت اکران آنلاین در همان کف و سقف تعیین‌شده برای سینماست | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷
صبا پیگیری کرد؛

قیمت بلیت اکران آنلاین در همان کف و سقف تعیین‌شده برای سینماست

یک منبع آگاه درباره افزایش قیمت قیمت بلیت فیلم ها در اکران آنلاین توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، پس از آنکه دو پلتفرم شناخته شده قیمت بلیت اکران آنلاین را برای فیلم «خوب، بد، جلف؛ ارتش سری» به ۲۰ هزار تومان افزایش دادند، سازمان سینمایی اعلام کرد که در این افزایش قیمت هیچگونه دخل و تصرفی نداشته و قرار است در آینده یک شورا تشکیل و به بررسی اکران آنلاین فیلم‌ها و همچنین قیمت گذاری آنها ورود کند.

در همین راستا در پیگیری‌هایی که انجام دادیم مشخص شد که این افزایش قیمت توافقی میان تهیه کننده و مدیران این پلتفرم‌ها بوده است.

یک منبع آگاه در این باره اعلام کرد که سازمان سینمایی همانطور که اعلام کرده است در قیمت گذاری اکران آنلاین دخالتی نداشته اما آنها در اول هر سال یک سقف و کف قیمت بلیت را در سینماها اعلام می کنند که بر همین اساس بلیت آنلاین فیلم «خوب، بد ، جلف؛ ارتش سری» با توافق ذی نفعان با سقف قیمت عرضه شده است. وی توضیح داد که بسترهای عرضه اکران آنلاین تنها ۳۰ درصد سود حاصل از فروش را دریافت می کنند و ۷۰ درصد آن به صاحبان آثار تعلق دارد.

او همچنین اضافه کرد که در حال حاضر که سینماها تعطیل شده‌اند تنها راه بازگشت سرمایه صاحبان آثار، همین اکران آنلاین است پس همه باید کمک کنند تا این اتفاق که در کشور ما تازه اول راه است بتواند مسیر خودش را پیدا کند.

به اعتقاد صاحبان پلتفرم ها، کمک به بستر اکران آنلاین در حقیقت کمک به گردش مالی در سینما است و پول عجیب و غریبی برای آنها نداشته است.

مجموع ۱۱ فیلمی که در این مدت اکران شده‌اند فروش آنها چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است که فقط ۳ میلیارد آن به پلتفرم ها رسیده است. این پول هم بیشتر صرف هزینه‌های تبلیغاتی به ویژه در حوزه شهری شده است.

امید پویانفر

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است