«در شهر» به پیگیری مطالبات مردم ادامه می‌دهد/ پیگرد قضایی تهدیدکننده | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳
مدیر گروه تهران و شبکه 5 خبر داد:

«در شهر» به پیگیری مطالبات مردم ادامه می‌دهد/ پیگرد قضایی تهدیدکننده

به دنبال حادثه برای عوامل و دست‌اندرکاران برنامه «درشهر» در روستای فشافویه، مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه 5 سیما، با تشریح جزئیات حمله به این گروه و تحت پیگرد قرار دادن عامل آن خبر داد.

در شهربه گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، حدود ۲۵ سال است که دوربین «در شهر» شبکه ۵ سیما به جای‌جای ابرشهر تهران می‌رود تا صدای مردم را بشوند و مشکلات آن‌ها را به گوش مسئولان برسانند و در تمام این سال‌ها با وجود برخی تهدید و فشار، «در شهر» از پوسته مطالبه‌گری‌اش خارج نشده است.

«در شهر» پاسخ به نیازهای شهری اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی استان تهران و انعکاس آن را از اهداف و رسالت خود می‌داند، اما خبری که دیروز منتشر شد از حمله با چاقو به عوامل این مجموعه حکایت داشت.

از سیدمرتضی عمادی مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه ۵ سیما خواستیم درباره این اتفاق ناگوار که برای گروه برنامه ساز «در شهر» روی داده، برایمان بیشتر بگوید.

عمادی درباره روند کار برنامه «در شهر» گفت: اصولا عوامل برنامه بعد از دریافت درخواست‌ها از مناطق مختلف پایتخت و برای بررسی مشکلات مردم و مسائل مربوط به خدمات و نیازهای زندگی شهری به منطقه مورد نظر رفته تا از نزدیک منعکس‌کننده مسائل و مطالبات مردم باشد. گروه«در شهر» وظیفه خود می‌داند که حتما به سراغ مسئولان مربوطه هم برود و با بررسی دلایل و مستندات و شواهد، موارد درخواستی مردم را مطالبه کند و پاسخ لازم را بگیرد.

وی درباره اتفاق اخیری که برای این گروه برنامه‌ساز افتاد، گفت: با توجه به درخواست مردم روستایی در اطراف فشافویه که به همان روسای فشافویه شناخته می‌شود، گروه برای پیگیری و بررسی مطالبات مردم از جمله مشکل آب، رفت‌وآمد کامیون‌ها در خیابان‌ها و جاده‌های نامناسب و… برای تهیه گزارش به این روستا رفت. درهمان دقایق اولیه که دوربین برنامه «در شهر» مشغول انجام مصاحبه و شنیدن صدای مردم برای بیان مشکلات و مطالباتشان بود، عده‌ای که معلوم بود به منظور کارشکنی از سوی برخی عوامل تحریک شده بودند، با فحاشی و حرف‌های رکیک به دنبال پراکنده کردن مردم بودند تا صدای اعتراض مردم را خاموش کنند و این مشکلات از طریق رسانه به گوش مسئولان نرسد.

عمادی ادامه داد: در این شرایط عوامل در شهر با دفتر برنامه تماس می‌گیرند و شرایط را تشریح می‌کنند که ما توصیه کردیم که با حفظ آرامش به کار خود و شنیدن صدای مردم ادامه دهند. اما متاسفانه این فحاشی‌ها اوج می‌گیرد و به درگیری و خشونت منجر می‌شود و در این بین، فردی با سلاح سرد (چاقو) به همکاران «در شهر» و خبرنگار این برنامه حمله‌ور شد که خوشبختانه با هوشیاری و مانع شدن مردم، ناکام ماند.

عمادی تاکید کرد: این هجوم و حملات با چاقو و تهدید که به اقرار اهالی، از سوی یکی از وابستگان از اعضای شورای آن منطقه صورت گرفت، مؤید این مساله است که ترس از انعکاس مشکلات این روستا که نشان از بی‌تدبیری و کم‌کاری مسئولان مربوطه است، دلیل این اقدام بوده و خواسته‌اند جلوی انتشار این‌گونه واقعیات را بگیرند.

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه ۵ سیما افزود: در این شرایط تهدیدآمیز، مصاحبه همکاران ما در برنامه «درشهر» نیمه‌کاره ماند و گروه محل را برای حفظ جان خود ترک کرد.

عمادی با اشاره به پیگیری‌های شبکه برای تحت پیگرد قرار دادن عاملان حادثه گفت: از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی که با جدیت به این حادثه تأسف‌بار ورود کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم و انتظار داریم با عامل یا عاملان مربوطه برخورد قانونی شود.

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه ۵ تصریح کرد: در این دو دهه و نیم فعالیت «در شهر» برخی افراد متخلف و غیرمسئول! که از انعکاس حقیقت و پیگیری مشکلات مردم هراس داشتند، گاه مزاحمت‌ها و تهدیدهایی برای عوامل این برنامه به وجود آورده‌اند اما این اقدامات مانع انجام ماموریت گروه گزارشی «در شهر» نشده است.

وی تاکید کرد: ما به عنوان نماینده مردم، انعکاس بی‌کم‌وکاست مشکلات شهروندان را در رسانه بر خود فرض می‌دانیم و بنابراین بی‌توجه به تهدید، فشار و تطمیع به صورت حرفه‌ای و قانونی همچنان پیگیر مطالبات به حق مردم خواهیم بود.

عمادی با تاکید بر اینکه برنامه «در شهر» از سابقه ۲۵ ساله برخوردار است و به برندی در این حوزه برای پیگیری مطالبات مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: وقتی مردم به راحتی با گروه «در شهر» درد دل می‌کنند و از مشکلاتشان می‌گویند و دوربین این برنامه با حضور در مناطق، توانسته است، گره‌ای از مشکلات هموطنان عزیزمان باز کند، توهین به این مجموعه به معنای توهین به خواسته‌های مردم است.

«در شهر» با ساختار گزارشی خود به بررسی مسائل، موضوعات و مشکلات شهر تهران می‌پردازد و اتفاقات و حوادث را جهت تبیین و بررسی هرچه بیشتر به تصویر می‌کشد.

امشب در برنامه «تهران بیست» با حضور احسان رمضانی گزارشگر «در شهر» جزئیات این حادثه تشریح خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است