تشکیل «شورای صنفی اکران آنلاین» تا هفته های آینده/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
آخرین مصوبات شورای صنفی نمایش؛

تشکیل «شورای صنفی اکران آنلاین» تا هفته های آینده/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود

مرتضی شایسته از احتمال تشکیل «شورای صنفی اکران آنلاین» تا چند هفته دیگر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش درباره خروجی جلسه امروز ۱۲ مردادماه شورا و نتیجه تشکیل «شورای صنفی اکران آنلاین» گفت: اکران آنلاین فیلم ها در حال حاضر تحت نظارت شورای صنفی نمایش است ولی صحبت هایی پیرامون تشکیل «شورای صنفی اکران آنلاین» انجام داده ایم و قرار است برای هرچه بهتر پیش رفتن این شیوه نمایش فیلم، تا هفته های آینده چنین شورایی حتما تشکیل شود. فقط تاریخ دقیق آغاز به کار آن هنوز مشخص نیست.

او درمورد فیلم های خارجی که مدتی است به صورت مداوم اکران می شوند و نظارت بر آنها توضیح داد: ما تصمیم گرفتیم تحت نظارت خودمان فیلم های خارجی را مرتب اکران کنیم. فیلم های خارجی که کپی رایت داشته باشند، ضوابط قانونی را رعایت کنند و… جزو آثاری هستند که می توانند اکران شود. ما منتظر هستیم فیلم های خارجی که شامل این شرایط باشند به ما ارائه شود و ما هم بعد از صلاحدید حتما آن را اکران می کنیم.

شایسته درمورد کلیت مصوبات امروز شورای صنفی نمایش نیز توضیح داد: امروز تصویب شد که فیلم سینمایی «لتیان» به کارگردانی علی تیموری به صورت آنلاین اکران نشود به این دلیل که فیلم در اردیبهشت ماه قرارداد بسته بود. همچنین از این هفته دو فیلم «تا ابد» به کارگردانی امید امین‌نگارشی در زیرگروه سینمایی ایران و «قتل عمد» به کارگردانی سعید دولت‌خانی در گروه سینمایی بهمن در سینماها اکران خواهند شد.

دبیر شورای صنفی نمایش در پایان درمورد افزایش قیمت بلیت‌های اکران آنلاین و نظارت شورا بر این قیمت‌ها و اینکه شنیده می‌‌شود میزان افزایش قیمت بلیت بدون مصوبه قانونی و صرفا تصمیمی بین پلتفرم نمایش دهنده و صاحب اثر است، توضیح داد: شورای صنفی نمایش بر این قیمت‌ها نظارت دارد و ما هم می‌دانیم افزایش قیمتی اتفاق افتاده است. در هفته های آینده متوجه می‌شوید که ما بیش از گذشته بر تمام موازین و موارد شیوه اکران آنلاین و قیمت بلیت‌ها جدی‌تر نظارت می‌کنیم. این نظارت تازه شکل نگرفته و از ابتدای امر وجود داشت و فقط قرار است ساز و کارش دقیق‌تر و روشن‌تر شود.

فاطمه رستمی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است