رمان «چهل‌ و ‌یکم» قصه ندایی درونی است/ کشتار در مسجد گوهرشاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳
نشر صاد منتشر کرد؛

رمان «چهل‌ و ‌یکم» قصه ندایی درونی است/ کشتار در مسجد گوهرشاد

رمان «چهل‌ و‌ یکم» اثر جدید حمید بابایی در دو نسخه الکترونیکی و کاغذی از سوی نشر صاد منتشر شد.

به گزارش صبا، رمان «چهل‌ و ‌یکم» اثر جدید حمید بابایی در دو نسخه‌ الکترونیکی و کاغذی از سوی نشر صاد منتشر شد.

«چهل ‌و ‌یکم» روایتی ادبی و زبانی جذاب دارد. خواننده از ابتدای رمان می‌داند که با داستانی ادبی همراه است. داستانی لطیف و سرشار از کلمات و تعبیرات بدیع که او را با خودش همراه می‌کند. اتفاقات در مشهد روایت می‌شود و به ماجرای کشتار مسجد گوهرشاد می‌پردازد.

در بخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم: «من کاتبم؛ فعل من کتابت است. بر پیشانی‌ام نوشته‌اند بنویس، و نوشته‌ام. تا به همین امروز، و حتی ساعتی کاهلی نکرده‌ام. هرچه کرده‌ام مقدرم کرده‌اند و من نیز تسلیم آن شده‌ام. چندان که خداوند به مخلوق خود گفت «بشو» و همان شد. من اگرچه مصنفم و هرلحظه برای آن است که باید بنویسم، اما این‌بار قصه دیگری در بین است که در آن نه دینم را لحاظ کرده‌ام نه آیین پدران را، نه اشاره شیطان را؛ که هرچه در این قصه هست قصه ندای درون من است.

جنازه او را همین امروز بردند. بعد از نماز میت، رعیت و آقا، دار و ندار، پیر و جوان، جنازه او را روی دوش گرفتند و از این‌جا بردند. جنازه اویی را که نستوه‌‌وار پای قول خود ماند، و عاقبت در آن سجده آخرین، پیشانی بر زمین سایید و از دنیا و مافیها چشم پوشید.»

حمید بابایی نویسنده کتاب‌های «پیاده» و «خاکسفید» است. وی برگزیده جایزه ادبی زاینده‌رود و جایزه ادبی کبوتر حرم است و در چندین مسابقه داور مسابقات ادبی نیز بوده است.

علاقه‌مندان برای تهیه‌ نسخه‌ کاغذی کتاب «چهل و یکم» می‌توانند به سایت نشر صاد به آدرس saadpub.ir مراجعه کنند. نسخه‌‌ الکترونیکی این کتاب نیز در نرم‌افزار کتاب‌خوان طاقچه موجود است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است