شرایط شرکت در اولین مسابقه فیلمنامه‌نویسی کوتاه «خانه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲

شرایط شرکت در اولین مسابقه فیلمنامه‌نویسی کوتاه «خانه»

اولین مسابقه‌ فیلمنامه‌‌نویسی کودک و نوجوان با همکاری خانه‌ حمایت از فیلم کودک و نوجوان و با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش صبا، خانه حمایت از فیلم کودک و نوجوان با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، در راستای اهداف خود، به منظور تشویق و ترغیب جوانان و علاقه‌مندان به سینمای کودک و نوجوان، اقدام به برگزاری اولین دوره مسابقه فیلمنامه داستانی کوتاه می‌کند. علاقمندان می‌توانند فیلمنامه‌های کوتاه خود را مطابق با شرایط درج شده در فراخوان این مسابقه، تا یکم شهریورماه ۱۳۹۹ برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

از همه علاقه‌مندان که توانایی فیلمنامه نویسی برای فیلم‌های کوتاه کودک و نوجوان را دارند، برای شرکت در این مسابقه دعوت می‌شود.

شرایط و مقررات:
۱ -فیلمنامه، الزاما با موضوع کودک-نوجوان و داستانی باشد.
۲ -در صفحه اول فیلمنامه ارسالی نام اثر و نویسنده و شماره ثبت در بانک فیلمنامه خانه سینما ذکر شود. در صفحه دوم، خط داستانی در دو سطر نوشته شود. تعداد صفحات فیلمنامه بدون صفحه اول و دوم، بیشتر
از ۸ صفحه نباشد. (حداکثر ۱۵ دقیقه)
۳ -فیلمنامه‌ها با رعایت اصول حروف نگاری با فونت Nazanin B ، سایز ۱۴ ،و فاصله خطوط یک و نیم ارسال شود.
۴ -از هر نویسنده تنها یک اثر پذیرفته می‌شود.
۵ -فیلمنامه‌هایی که پیش از این در جشنواره یا مسابقه‌های فیلمنامه‌نویسی کوتاه شرکت کرده‌اند، و همچنین فیلمنامه‌هایی که ساخته شده و یا در دست ساخت باشند، برای شرکت در مسابقه پذیرفته نخواهند شد.
۶-از آنجا که آثار رسیده، برای بررسی به صورت کد در اختیار داوران قرار می‌گیرند، لذا در فیلمنامه‌های ارسالی فقط در صفحه نخست، نام اثر و نویسنده ذکر شود و از نوشتن نام در صفحات میانی و پایانی جدا
خودداری شود.
۷-فرد ثبت نام کننده صاحب اثر شناخته شده ومسئولیت ناشی از ادعای افراد حقیقی و حقوقی نسبت به مالکیت اثر به عهده ارسال کننده می‌باشد.
۸ -ده فیلمنامه برگزیده، توسط خانه حمایت از فیلم کودک و نوجوان، به تهیه کنندگان و کارگردانان حوزه کودک و نوجوان طی جلسات پیچینگ برای تولید، ارائه خواهند شد. سه اثر برگزیده توسط انجمن سینمای جوانان ایران در اولویت تولید قرار خواهند گرفت.
۹-ثبت نام و تکمیل فرم و ارسال فیلمنامه به منزله قبول تمام شرایط حضور در مسابقه است.
۱۰ -در صورت رعایت نکردن مقررات ذکر شده، فیلمنامه مذکور از مسابقه خارج می‌شود.
بخش های مسابقه:
بخش اصلی:
فیلمنامه‌های تألیفی کودک و نوجوان
بخش اقتباسی:
بر اساس چهل داستان منتخب کودک و نوجوان
این بخش ویژه اعضای خانه حمایت از فیلم کودک و نوجوان است. اعضایی که تمایل به نگارش فیلمنامه اقتباسی دارند، با ارسال درخواست خود به ایمیل «خانه» می توانند فایل چهل داستان منتخب را دریافت کنند.
زمان برگزاری:
مهلت ارسال فیلمنامه: ۱ شهریور ۱۳۹۹
اعالم نفرات برتر و معرفی برای تولید: ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹
اخبار و اطلاعیه‌های مسابقه در سایت خانه حمایت از فیلم کودک و نوجوان به آدرس ir.khanefilmkoodak.www و صفحه اینستاگرام «خانه» به آدرس: childrenfilmforum اطلاع رسانی می‌شود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است