«کژال» از ایران به فیلیپین می رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵

«کژال» از ایران به فیلیپین می رود

فيلم سينمايى «کژال» به عنوان نماینده ایران در جشنواره مستقل فیلیپین به نمايش درمى آيد.

به گزارش صبا به نقل از مشاور رسانه اى، فیلم سینمایی «کژال» به کارگردانی نیما یار و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در چهارمین حضور بین المللی خود در پانزدهمین دوره جشنواره سینمای مستقل فیلیپین با عنوان «سینمالایا» در بخش چشم اندازهای آسیا از تاریخ ٢ تا ١٣ آگوست روی پرده می رود.

فیلمنامه این اثر توسط آرمین ایثاریان بر اساس طرحی از نیما یار نوشته شده و به ٢ زبان کردی و فارسی در لوکیشن های واقعی تردد کولبران در مرز کردستان و با بازی افراد بومی که عمده آنها کولبر هستند و به نوعى نقش خودشان را ایفا می کنند، در شرایطی بسیار دشوار و نا امن فیلمبرداری شده است.

این اثر که پیش از این برنده جایزه بهترین فیلم آسیا توسط هیات داوران سازمان ارتقای سینمای آسیا(نتپک) بوده و تا کنون با استقبال خوبی در کشورهای مختلف جهان روبرو شده، هنوز در ایران اکران نشده است.

برنامه ریزى و گفتگوى صاحبان فیلم همچنان با گروه هنر و تجربه ادامه دارد تا در صورت صدور مجوز، این اثر سینمایى در سینماهاى کشور به نمایش درآید.

سمیرا ذکایی و مریم بوبانی تنها بازیگران این فیلم هستند و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده شرکت ArtHouse Cinematheque در کانادا به مدیریت مرجان علیزاده است.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از مدیران فیلمبرداری: امیر علی ویسی، افشین علیزاده، تدوین: سینا دور اندیشان، آهنگساز: امید رئیس دانا، طراح گریم: هاشم فغانی، طراح صحنه و لباس: جعفر محمد شاهی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی، جلوه های ویژه بصری: علی تصدیقی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: حامد پور اسفندیانی، طراح پوستر و عنوان بندی: آرمان خرمک و مشاور رسانه اى و روابط عمومى: میثم محمدى.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است