جشنواره تهران مبارک امسال برگزار نشود/ زنده یاد گلزار محمدی همچنان دبیر بماند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۰
انجمن نمایشگران عروسکی خواستار شد:

جشنواره تهران مبارک امسال برگزار نشود/ زنده یاد گلزار محمدی همچنان دبیر بماند

هیات مدیره انجمن نمایشگران عروسکی با نگارش بیانیه‌ای از اداره کل هنرهای نمایشی خواستند تا برگزاری جشنواره نمایش عروسکی به زمانی دیگر موکول شود و اگر قرار است به هر دلیلی برگزار شوددبیری آن به نام زنده یاد گلزار محمدی باقی بماند.

به گزارش صبا، انجمن نمایشگران عروسکی ایران در نامه ای به مدیر کل هنرهای نمایشی نسبت به موضوع برگزاری جشنواره بین المللی تهران مبارک و انتخاب دبیر جدید موضع گیری کرد.

در این نامه آمده است: با توجه به شرایط حاد همه گیری بیماری که موجب لغو جشنواره های بین المللی کودک و نوجوان همدان و تئاتر خیابانی مریوان شد، مرکز هنرهای نمایشی اصرار به برگزاری جشنواره تهران مبارک و معرفی دبیر جدید دارد به همین دلیل انجمن نمایشگران عروسکی طی نامه ای دیدگاه خود را در این زمینه به اطلاع مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی رساند.

جناب آقای دکتر آشنا مدیر کل محترم مرکز هنرهای نمایشی با سلام
همانگونه که مستحضر هستید وضعیت شیوع بیماری کرونا پس از حدود شش ماه، نه تنها کنترل نشده بلکه روز به روز ابعاد خطرناکتری پیدا می کند و بر اساس نظر متولیان بهداشت کشور نیز این روند تا پایان سال خصوصا در فصل سرما صعودی خواهد ماند لذا توجه به حفظ سلامتی هنرمندان می بایستی در اولویت باشد.
برگزاری جشنواره در فضای مجازی اگر چه می تواند ایده ای برای برگزاری جشنواره باشد اما به هیچ روی تضمین عدم سرایت بیماری نخواهد بود زیرا تولید نمایش عروسکی نیازمند حضور و کار طولانی مدت یک گروه با تخصص های متفاوت، در کنار هم است بنابراین قرار دادن هنرمندانی که برای از دست نرفتن جشنواره و استفاده از تنها فرصت حضورشان در صحنه، مجبور خواهند بود در فضاهای بسته کار ساخت و ساز و تمرین را انجام دهند به هیچ روی منطقی نیست.
این جشنواره نیز مانند بسیاری از جشنواره های داخلی و خارجی دیگر می تواند در زمان مساعدتری برگزار شود و انجمن نمایشگران عروسکی ضمن اصرار بر عدم برگزاری پیشنهاد می دهد بودجه اختصاص داده شده به این جشنواره همانند جشنواره بین المللی کودک و نوجوان صرف زیرساخت های معیوب نمایش عروسکی که سالیان بسیار نمایشگران عروسکی از آن لطمه دیده اند گردد و چنانچه به هر دلیلی تاکید به برگزاری هجدهمین جشنواره عروسکی همچنان باقی است پیشنهاد می‌دهیم به پاس تلاش های بی دریغ دوست از دست رفته مان که جشنواره را با ته مانده جانش آغاز کرد و بی دریغ تا نفس آخر حیاتش برای برگزاری هر چه بهتر آن زحمت کشید نام ‌”گلزار محمدی” همچنان بعنوان دبیر این جشنواره باقی بماند.
بدیهی است هیات مدیره و اعضای انجمن نمایشگران عروسکی در کنار گروه اجرایی که ده ماه گذشته را با جشنواره همراه بوده اند به روال قبل تا پایان جشنواره انجام وظیفه خواهند کرد.
با تشکر و احترام هیات مدیره انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر»
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است