سازمان سینمایی نقشی در تعیین قیمت بلیت اکران آنلاین ندارد/ تشکیل شورای تخصصی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۵
صبا پیگیری کرد؛

سازمان سینمایی نقشی در تعیین قیمت بلیت اکران آنلاین ندارد/ تشکیل شورای تخصصی

افزایش قیمت بلیت اکران آنلاین توافقی بین پلتفرم نمایش دهنده و فیلمساز است و سازمان سینمایی نقشی در آن ندارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، به نظر می رسد که رواج اکران آنلاین با شیوع کرونا راهی برای ادامه حیات سینماست و به مخاطبانی که دوست دارند تماشاگر فیلم‌های سینمایی روز باشند این امکان را می دهد تا بدون ترس از بیمار شدن در خانه فیلم تماشا کنند، اما همه ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و در روزهایی که اقتصاد جامعه به دلیل تعطیلی و کسادی مشاغل متزلزل است، بلیت فیلم‌های اکران آنلاین از ۱۲ به ۱۵ هزار تومان رسید و حالا تا ۲۰ هزار تومان هم فروخته می‌شود.

اما مساله اینجاست که حدود سه ماه است اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی در کشور آغاز شده و هم چنان بانی و ناظر دقیقی بر این اتفاق معرفی نشده است. طی پرس و جوهای خبرنگار ما مشخص شد سازمان سینمایی نقشی در تعیین قیمت بلیت‌های اکران آنلاین ندارد و میزان قیمت بلیت در حقیقت توافقی بین پلتفرم نمایش دهنده فیلم و صاحب اثر است.

پذیرفتنی است که پلتفرم‌های آنلاین در ابتدای راه دچار اشکالاتی باشند که حتما باید به سرعت برطرف شوند، اما شاید هر اشتباهی در این راه منجر به ریزش و بی انگیزی مخاطبان این سامانه های نوپا ‌نیز شود.

شنیده ها حاکی از این است که در آخرین مصوبات سازمان سینمایی قرارشده «شورای صنفی اکران آنلاین» مثل «شورای صنفی نمایش» که بر اکران در سینماها ناظر است، تشکیل شود و بر شیوه نمایش فیلم‌ها، قیمت بلیت و… نظارت داشته باشد.

فاطمه رستمی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است