حکایت لحظه‌های مرکبی با نمایشگاه «آبرفت» | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴

حکایت لحظه‌های مرکبی با نمایشگاه «آبرفت»

نمایشگاه نقاشی زهرا امیریگانه در گالری شیرین با عنوان «آبرفت» برپا می‌شود.

به گزارش صبا، نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی زهرا امیریگانه با عنوان «آّبرفت» از ۱۰ تا ۲۲ مردادماه در گالری شیرین برگزار می‌شود.

زهرا امیریگانه فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنر تهران است و «آبرفت» سومین نمایشگاه انفرادی اوست.

فرزام امین‌صالحی درباره این نمایشگاه نوشته است: «حکایت لحظه‌های مرکبی که در آن‌ها سنگ بسیط می‌شود، خورده می‌شود، نرم می‌شود، وا می‌شود، به خوره راه می‌دهد، می‌پوسد، می‌میرد و می‌میراند. «آبی» به متن می‌آید، حاشیه را رنگ می‌زند، حاشیه زنگ می‌زند. انگار تابوتی که در گوری منجمد می‌شود تا در قالبی دیگر و جایی دیگر، دوباره زندگی از سر می‌گیرد. تلماسه‌ها کش می‌آیند، منقبض می‌شوند. مثل آب در رگ زمان جاری می‌شوند. پنجره‌ها، درها، روزن‌های بی روزن، زمان متوقف شده‌است. زمان مرده است. در رگ آب و در پی باد. درون خانه‌ها و پشت روزن‌ها کسی نیست. مگر انسان یکه‌ای که دارد غرق می‌شود. دست و پایی نمی‌زند. پیدا نیست، پنهان هم نیست. در نیستی بود می‌شود. در هستی نابود می‌شود. روی آب خوابیده است . انگار آب هم او را پس می‌زند و به ذات آبی‌اش راه نمی‌دهد. تو گویی هیچ در هیچ ضرب می‌شود. تقسیم می‌شود. تجزیه می‌شود. ترکیب می‌شود. وای که قصه‌ هستی هزار تویی را می‌ماند که انسان در آن به شیئی واره بدل می‌شود. با فرجانی که در زمان و مکان نوشته نمی‌شود، حک می‌شود، جاری می‌شود، چون جریان سنگ در آب.

مجموعه‌ کنونی شامل بیست و یک تابلوی نقاشی ا‌ست در تجربه‌ فرم و محتوایی دیگر. حضور عناصری که در تابلوها تکرار می‌شوند و هر بار به هیئتی استحاله شده پدیدار می‌شوند، به مجموعه حالت روایتی غیرخطی می‌بخشد بی آنکه پیرنگ و ضرباهنگ قصه گم و ناپیدا شود. نقاش دست به سفری دور و دراز در زمان و مکان زده و خسته باز می‌گردد. لکه های آبی رهایش نمی کنند. پچپچه‌های مدام در جانش آواز می‌شود. پچپچه‌های آبی، نجوای خاموش سنگ در آب.»

گالری شیرین به دلیل در اولویت بودن سلامت هنردوستان، از بهمن‌ماه سال گذشته تمامی افتتاحیه‌ها را لغو کرده و تورهای مجازی از آثار هنرمندان در صفحه‌ اینستاگرام و سایت گالری ترتیب داده است. با این وجود گالری همچنان برآن است تا امکان تجربه‌ مشاهده‌ بی‌واسطه‌ هنر را برای مخاطبان فراهم کند و به همین خاطر درب‌های گالری از تاریخ ۲۰ تیرماه، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به روی بازدیدکنندگان باز است. خواهشمندیم در صورت تمایل به حضور در نمایشگاه برای حفظ سلامتی خودتان و امکان ادامه‌ نمایش آثار هنرمندان، به علامت‌های هشدار برای حفظ فاصله‌ اجتماعی، زدن ماسک و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده توجه کنید. همچنین به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام، بازدید از گالری در طول هفته تنها با تعیین وقت قبلی امکان‌پذیر است.

نمایشگاه «آبرفت» از تاریخ ۱۰ تا ۲۲ مرداد ماه در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک ۵ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000