بازیگرها همچنان عرصه اجرا را در دست دارند/ دستورالعمل معاونت سیما رعایت شد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۲
صبا گزارش می‌دهد؛

بازیگرها همچنان عرصه اجرا را در دست دارند/ دستورالعمل معاونت سیما رعایت شد؟

در ادامه حضور بازیگران در جایگاه مجری، پوریا پورسرخ با اجرای مسابقه «ایرانیش» به شبکه دو آمده است.

پوریا پورسرخبه گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، در سال‌های اخیر حضور پرتعداد بازیگران در جایگاه مجری برنامه‌های تلویزیونی، انتقادهایی را نسبت به مدیریت شبکه‌های مختلف سیما برانگیخته است. منتقدان معتقدند اقبال مخاطب به این چهره‌ها مقطعی است و برای جذب پایدار مخاطب، باید خلأ خلاقیت پر شود. همین انتقادها باعث شد از حدود یک سال گذشته با ابلاغ دستورالعملی از سوی معاونت سیما، مجری شدن بازیگران ضابطه‌مند و اساس این قاعده، تناسب موضوع برنامه با سابقه حرفه‌ای مجری عنوان شده است. مرتضی میرباقری معاون سیما در چند گفتگو، بر این موضوع تاکید و همچنین عنوان کرده که بازیگرها بیشتر در برنامه‌های سرگرم‌کننده و مسابقات تلویزیونی عهده‌دار اجرا خواهند شد.

در حال حاضر باز هم روند حضور بازیگران به عنوان مجری ادامه دارد و شبکه‌های مختلف تلویزیون برای جذب بیشتر مخاطب به استفاده از بازیگران به عنوان مجری، اقدام می‌کنند.

مجری-بازیگرهای جدید در تلویزیون

پوریا پورسرخ تازه‌ترین بازیگری است که اجرای تلویزیونی را تجربه می‌کند. او اجرای مسابقه «ایرانیش» با موضوع بازی‌های ایرانی را در شبکه دو به عهده گرفته که پخش آن از هفته گذشته آغاز شده است.

در خرداد ماه امسال نیز نادر سلیمانی در آغاز سری دوم «اعجوبه‌ها» محصول شبکه سه، برای نخستین بار پا به وادی اجرا گذاشت و جایگزین مهران غفوریان در این برنامه شد که خود او نیز بازیگر است. این مسابقه از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون است و به استعدادیابی با موضوع کودکان می‌پردازد.

نصرالله رادش در نخستین تجربه اجرا، در بهار ۹۹ اجرای بخشی از برنامه صبحگاهی «ورزش تعطیل نیست» را در شبکه ورزش به عهده داشت. او مجری اصلی این مجله صبحگاهی نبود و در کنار چند چهره دیگر، این برنامه ۳ ساعت و نیمه را اجرا می‌کرد.

حضور پرتعداد مجری-بازیگرها در نسیم

در سال گذشته نیز مخاطبان شاهد حضور بازیگران به عنوان مجری در شبکه‌های سیما بودند. این روند بیش از هرچیز در برنامه‌های سرگرمی‌محور تلویزیون دیده می‌شد و با توجه به اهتمام شبکه‌ها در تولید مسابقات تلویزیونی، شتاب حضور مجری-بازیگرها به چشم آمد. در این مسیر شبکه نسیم پیشتاز دیگر شبکه‌های سیما بود.

سام درخشانی از آخرین بازیگرانی بود که در سال ۹۸ به جمع مجریان اضافه شده است. او از اسفند ماه ۹۸ اجرای مسابقه تلویزیونی «ایران» را در شبکه یک به عهده گرفته است. این مسابقه با موضوع ایران‌شناسی روی آنتن شبکه یک می‌رود و پخش آن همچنان ادامه دارد.

در پاییز و زمستان ۹۸ کامبیز دیرباز با اجرای مسابقه تلویزیونی «دست فرمون» روی آنتن شبکه نسیم حضور داشت. علاقه و تجربه دیرباز در این زمینه، باعث شد که اجرای مسابقه به این بازیگر سپرده شود.

محمد نادری مدت کوتاهی در پاییز ۹۸ اجرای مسابقه‌ای با عنوان «بی‌کرایه» را در شبکه نسیم به عهده داشت که پس از حدود ۴۰ قسمت به پایان رسید و ادامه نیافت. مسابقه «بی‌کرایه» در حوزه اطلاعات عمومی تولید می‌شد.

محمدرضا علیمردانی که پیشتر بازیگری، صداپیشگی و خوانندگی را تجربه کرده است، از پاییز ۹۸ اجرای سری تازه برنامه «چهل تیکه» با موضوع مرور نوستالژی‌های تلویزیونی را در شبکه نسیم به عهده گرفت. او در این برنامه که تاکنون ادامه دارد، به گفت‌وگو با هنرمندان پیشکسوت تلویزیون می‌پردازد.

علیرام نورایی در سری دوم مسابقه «مافیا» محصول شبکه سلامت، عهده‌دار اجرای این مسابقه شد و جایگزین بهنام تشکر مجری قبلی شد که خود او نیز بازیگر سریال‌های تلویزیون بود. پخش این مسابقه پرطرفدار همچنان ادامه دارد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000